Zobrazit minimální záznam

Phraseology in Primary School Pupils Speaking
dc.contributor.advisorHájková, Eva
dc.creatorZemánková, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T23:50:27Z
dc.date.available2024-11-28T23:50:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192984
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na využívání frazeologie na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a definice pojící se s frazeologií a idiomatikou. Zkoumány jsou vybrané učebnice českého jazyka pro první stupeň základních škol s doložkou MŠMT. Práce s učebnicemi je zaměřena na nakladatelství Taktik, Fraus, Studio 1+1, Nová škola - DUHA s.r.o. a SPN. Zkoumán je způsob, jakým s frazeologií pracují a jak ji začleňují do jednotlivých kapitol. V teoretické části jsou vybrány i některé tituly, které frazeologii přibližují dětskému čtenáři. Z mnohých publikací byla čerpána inspirace pro práci s vybranými frazémy v pilotních dotaznících a v hlavním výzkumném šetření. Ilustrace a hesla ze dvou publikací jsou součástí pilotního i hlavního výzkumného šetření. Těžiště praktické části spočívá ve výzkumném šetření. Použita byla kvantitativní výzkumná metoda. Hlavní výzkum byl realizován prostřednictvím písemných dotazníků s otevřenými otázkami, celkový počet respondentů byl 302. Respondenti byli žáci škol zřizovanými soukromými i veřejnými subjekty a v obcích různé velikosti. V dotaznících je kladen důraz na přirovnání, které vychází z vnější i z vnitřní podobnosti. Před zahájením hlavního šetření proběhl pilotní výzkum, toho se účastnilo 49 žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: frazeologie,...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the use of phraseology in the first stage of primary schools. In the theoretical part, basic terms and definitions related to Phraseology and Idiomatics are defined. Selected Czech language textbooks for the first grade of primary schools with the clause of the Ministry of Education, Youth and Sports are examined. These include particularly those published by the Taktik, Fraus, Studio 1+1, Nová škola - DUHA s.r.o., and SPN publishing houses. The way in which they deal with phraseology and the implementation of the latter in individual chapters are examined. In the theoretical part, some publications about phraseology for children are analysed. These books inspired the author to deal with chosen idioms in the pilot questionnaires and in the main research investigation. Illustrations and entries from two publications constitute a part of both the pilot and main research. The centre of gravity of the practical part is the research investigation, where a quantitative method was used. The main research was carried out by means of written questionnaires with open questions with a total number of respondents amounting to 302. The respondents were pupils of schools established by both private and public entities and in municipalities of different sizes. In the questionnaires, an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPhraseologyen_US
dc.subjectPhrasemen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectprimary school studenten_US
dc.subjecttextbook for primary schoolen_US
dc.subjectFrazeologiecs_CZ
dc.subjectfrazémcs_CZ
dc.subjectpřirovnánícs_CZ
dc.subjectžák prvního stupně ZŠcs_CZ
dc.subjectučebnice pro 1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.titleFrazeologie v řeči žáků 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213974
dc.title.translatedPhraseology in Primary School Pupils Speakingen_US
dc.contributor.refereeBabušová, Gabriela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na využívání frazeologie na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a definice pojící se s frazeologií a idiomatikou. Zkoumány jsou vybrané učebnice českého jazyka pro první stupeň základních škol s doložkou MŠMT. Práce s učebnicemi je zaměřena na nakladatelství Taktik, Fraus, Studio 1+1, Nová škola - DUHA s.r.o. a SPN. Zkoumán je způsob, jakým s frazeologií pracují a jak ji začleňují do jednotlivých kapitol. V teoretické části jsou vybrány i některé tituly, které frazeologii přibližují dětskému čtenáři. Z mnohých publikací byla čerpána inspirace pro práci s vybranými frazémy v pilotních dotaznících a v hlavním výzkumném šetření. Ilustrace a hesla ze dvou publikací jsou součástí pilotního i hlavního výzkumného šetření. Těžiště praktické části spočívá ve výzkumném šetření. Použita byla kvantitativní výzkumná metoda. Hlavní výzkum byl realizován prostřednictvím písemných dotazníků s otevřenými otázkami, celkový počet respondentů byl 302. Respondenti byli žáci škol zřizovanými soukromými i veřejnými subjekty a v obcích různé velikosti. V dotaznících je kladen důraz na přirovnání, které vychází z vnější i z vnitřní podobnosti. Před zahájením hlavního šetření proběhl pilotní výzkum, toho se účastnilo 49 žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: frazeologie,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the use of phraseology in the first stage of primary schools. In the theoretical part, basic terms and definitions related to Phraseology and Idiomatics are defined. Selected Czech language textbooks for the first grade of primary schools with the clause of the Ministry of Education, Youth and Sports are examined. These include particularly those published by the Taktik, Fraus, Studio 1+1, Nová škola - DUHA s.r.o., and SPN publishing houses. The way in which they deal with phraseology and the implementation of the latter in individual chapters are examined. In the theoretical part, some publications about phraseology for children are analysed. These books inspired the author to deal with chosen idioms in the pilot questionnaires and in the main research investigation. Illustrations and entries from two publications constitute a part of both the pilot and main research. The centre of gravity of the practical part is the research investigation, where a quantitative method was used. The main research was carried out by means of written questionnaires with open questions with a total number of respondents amounting to 302. The respondents were pupils of schools established by both private and public entities and in municipalities of different sizes. In the questionnaires, an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV