Specifika řízení bilingvní školy
Specifics of bilingual school management
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192986Identifikátory
SIS: 272524
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
bilingvismus, management, vzdělávání, ředitel, bilingvní školaKlíčová slova (anglicky)
bilingualism, management, education, principal, bilingual school1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zaměřuje na specifika řízení bilingvních škol a vymezuje rozdíly mezi vzdělávacím programem, managementem a řízením pedagogického procesu bilingvní školy v komparaci s tradiční školou. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkajících se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. V teoretické části je práce zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se zkoumané problematiky, a to po podrobné rešerši odborné literatury a informačních zdrojů. První kapitoly definují management, školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogického procesu. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky získané prostřednictvím rozhovorů se zástupci tradičních a bilingvních škol. Tyto výsledky ukazují na odlišnosti v přístupu k řízení pedagogického procesu a vedení lidí ve srovnání s tradičními školami. Analýza dat poskytuje ucelený pohled na specifika managementu bilingvních škol a vytyčuje možné oblasti pro další výzkum a rozvoj řízení těchto škol. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že mezi klíčové rozdíly patří například důraz na jazykovou a kulturní diverzitu, specifický vzdělávací program a...
1 Abstract This bachelor's thesis focuses on the specifics of the management of bilingual schools and defines the differences between the educational program, management and management of the pedagogical process of a bilingual school in comparison with a traditional school. The aim of the bachelor's thesis is to define the specifics of the management of bilingual schools regarding the management of people and the management of the pedagogical process in comparison with a traditional school. In the theoretical part, the work is focused on the definition of basic concepts related to the investigated issue, after a detailed search of professional literature and information sources. The first chapters define management, school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing the pedagogical process. In the practical part of the thesis, the results obtained through interviews with representatives of traditional and bilingual schools are presented. These results show differences in the approach to the management of the pedagogical process and the management of people compared to traditional schools. The data analysis provides a comprehensive view of the specifics of the...