Zobrazit minimální záznam

Specifics of bilingual school management
dc.contributor.advisorUrbanová, Eva
dc.creatorŠtunda, Christina
dc.date.accessioned2024-11-29T05:22:20Z
dc.date.available2024-11-29T05:22:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192986
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zaměřuje na specifika řízení bilingvních škol a vymezuje rozdíly mezi vzdělávacím programem, managementem a řízením pedagogického procesu bilingvní školy v komparaci s tradiční školou. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkajících se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. V teoretické části je práce zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se zkoumané problematiky, a to po podrobné rešerši odborné literatury a informačních zdrojů. První kapitoly definují management, školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogického procesu. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky získané prostřednictvím rozhovorů se zástupci tradičních a bilingvních škol. Tyto výsledky ukazují na odlišnosti v přístupu k řízení pedagogického procesu a vedení lidí ve srovnání s tradičními školami. Analýza dat poskytuje ucelený pohled na specifika managementu bilingvních škol a vytyčuje možné oblasti pro další výzkum a rozvoj řízení těchto škol. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že mezi klíčové rozdíly patří například důraz na jazykovou a kulturní diverzitu, specifický vzdělávací program a...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This bachelor's thesis focuses on the specifics of the management of bilingual schools and defines the differences between the educational program, management and management of the pedagogical process of a bilingual school in comparison with a traditional school. The aim of the bachelor's thesis is to define the specifics of the management of bilingual schools regarding the management of people and the management of the pedagogical process in comparison with a traditional school. In the theoretical part, the work is focused on the definition of basic concepts related to the investigated issue, after a detailed search of professional literature and information sources. The first chapters define management, school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing the pedagogical process. In the practical part of the thesis, the results obtained through interviews with representatives of traditional and bilingual schools are presented. These results show differences in the approach to the management of the pedagogical process and the management of people compared to traditional schools. The data analysis provides a comprehensive view of the specifics of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectprincipalen_US
dc.subjectbilingual schoolen_US
dc.subjectbilingvismuscs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectbilingvní školacs_CZ
dc.titleSpecifika řízení bilingvní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272524
dc.title.translatedSpecifics of bilingual school managementen_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSchool Managementen_US
thesis.degree.programŠkolský managementcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-program.enSchool Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zaměřuje na specifika řízení bilingvních škol a vymezuje rozdíly mezi vzdělávacím programem, managementem a řízením pedagogického procesu bilingvní školy v komparaci s tradiční školou. Cílem bakalářské práce je vymezení specifik managementu bilingvních škol týkajících se vedení lidí a řízení pedagogického procesu v komparaci s tradiční školou. V teoretické části je práce zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se zkoumané problematiky, a to po podrobné rešerši odborné literatury a informačních zdrojů. První kapitoly definují management, školský management, dále charakterizují ředitele školy, jeho předpoklady a kompetence. Následuje kapitola věnující se vedení lidí, řízení lidských zdrojů a řízení pedagogického procesu. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky získané prostřednictvím rozhovorů se zástupci tradičních a bilingvních škol. Tyto výsledky ukazují na odlišnosti v přístupu k řízení pedagogického procesu a vedení lidí ve srovnání s tradičními školami. Analýza dat poskytuje ucelený pohled na specifika managementu bilingvních škol a vytyčuje možné oblasti pro další výzkum a rozvoj řízení těchto škol. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že mezi klíčové rozdíly patří například důraz na jazykovou a kulturní diverzitu, specifický vzdělávací program a...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This bachelor's thesis focuses on the specifics of the management of bilingual schools and defines the differences between the educational program, management and management of the pedagogical process of a bilingual school in comparison with a traditional school. The aim of the bachelor's thesis is to define the specifics of the management of bilingual schools regarding the management of people and the management of the pedagogical process in comparison with a traditional school. In the theoretical part, the work is focused on the definition of basic concepts related to the investigated issue, after a detailed search of professional literature and information sources. The first chapters define management, school management, further characterize the school director, his assumptions and competences. This is followed by a chapter dedicated to managing people, managing human resources and managing the pedagogical process. In the practical part of the thesis, the results obtained through interviews with representatives of traditional and bilingual schools are presented. These results show differences in the approach to the management of the pedagogical process and the management of people compared to traditional schools. The data analysis provides a comprehensive view of the specifics of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV