Zobrazit minimální záznam

Reading workshops at the 2st grade of elementary school: action research
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorBrettl, Tomáš
dc.date.accessioned2024-11-28T12:30:10Z
dc.date.available2024-11-28T12:30:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193023
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá realizací čtenářských lekcí v 6. ročníku základní školy, skrze které se rozvíjela čtenářská gramotnost žáků. Z hlediska formy je práce rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je jsou vymezeny pojmy jako čtenářství, čtenářská gramotnost, roviny čtenářské gramotnosti nebo čtenářské strategie a je zde představena charakteristika akčního výzkumu. Jeho realizaci se věnuje praktická část. Cílem akčního výzkumu je zjistit výši čtenářské gramotnosti žáků 6. třídy Základní školy Pod Žvahovem a skrze intervenční plán tuto gramotnost během školního roku systematicky zvyšovat. Akční výzkum dále zkoumá, jak se proměňuje vztah žáků ke čtení a jaké metody kritického myšlení jsou vhodné pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Praktická část této diplomové práce dále popisuje konkrétní kroky intervence, která byla naplánována na základě výsledků pretestu. Mezi stěžejní kroky intervence patří realizace čtenářských lekcí využívajících metody kritického myšlení a cílících na rozvoj vybraných čtenářských strategií. Dalšími kroky, které realizaci čtenářských lekcí doplňují, je zavedení pravidelných dílen čtení, vytvoření třídní knihovny či spolupráce s městskou knihovnou. Výsledkem akčního výzkumu je zjištění zvýšení úrovně čtenářské gramotnosti skrze měření úrovně...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the implementation of reading lessons in the 6th grade of primary school, through which pupils' literacy was developed. In terms of form, the thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, terms such as reading, literacy, levels of literacy or reading strategies are defined and the characteristics of action research are presented. The practical part is devoted to its implementation. The aim of the action research is to find out the level of reading literacy of the pupils of the 6th grade of the Primary School Pod Žvahovem and through the intervention plan to systematically increase this literacy during the school year. Action research also examines how pupils' attitudes towards reading are changing and what methods of critical thinking are suitable for the development of reading literacy. The practical part of this thesis further describes the specific steps of the intervention that was planned based on the pretest results. The core steps of the intervention include the implementation of reading lessons using critical thinking methods and targeting the development of selected reading strategies. Other steps that complement the implementation of reading lessons are the introduction of regular reading workshops, the creation of a classroom...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectreading workshopen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectliterary educationen_US
dc.subject2st gradeen_US
dc.subjectčtenářská dílnacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subject2. stupeňcs_CZ
dc.subjectzáznamy z četbycs_CZ
dc.titleRealizace čtenářských lekcí na 2. stupni ZŠ: akční výzkumcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258792
dc.title.translatedReading workshops at the 2st grade of elementary school: action researchen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá realizací čtenářských lekcí v 6. ročníku základní školy, skrze které se rozvíjela čtenářská gramotnost žáků. Z hlediska formy je práce rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je jsou vymezeny pojmy jako čtenářství, čtenářská gramotnost, roviny čtenářské gramotnosti nebo čtenářské strategie a je zde představena charakteristika akčního výzkumu. Jeho realizaci se věnuje praktická část. Cílem akčního výzkumu je zjistit výši čtenářské gramotnosti žáků 6. třídy Základní školy Pod Žvahovem a skrze intervenční plán tuto gramotnost během školního roku systematicky zvyšovat. Akční výzkum dále zkoumá, jak se proměňuje vztah žáků ke čtení a jaké metody kritického myšlení jsou vhodné pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Praktická část této diplomové práce dále popisuje konkrétní kroky intervence, která byla naplánována na základě výsledků pretestu. Mezi stěžejní kroky intervence patří realizace čtenářských lekcí využívajících metody kritického myšlení a cílících na rozvoj vybraných čtenářských strategií. Dalšími kroky, které realizaci čtenářských lekcí doplňují, je zavedení pravidelných dílen čtení, vytvoření třídní knihovny či spolupráce s městskou knihovnou. Výsledkem akčního výzkumu je zjištění zvýšení úrovně čtenářské gramotnosti skrze měření úrovně...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the implementation of reading lessons in the 6th grade of primary school, through which pupils' literacy was developed. In terms of form, the thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, terms such as reading, literacy, levels of literacy or reading strategies are defined and the characteristics of action research are presented. The practical part is devoted to its implementation. The aim of the action research is to find out the level of reading literacy of the pupils of the 6th grade of the Primary School Pod Žvahovem and through the intervention plan to systematically increase this literacy during the school year. Action research also examines how pupils' attitudes towards reading are changing and what methods of critical thinking are suitable for the development of reading literacy. The practical part of this thesis further describes the specific steps of the intervention that was planned based on the pretest results. The core steps of the intervention include the implementation of reading lessons using critical thinking methods and targeting the development of selected reading strategies. Other steps that complement the implementation of reading lessons are the introduction of regular reading workshops, the creation of a classroom...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV