Zobrazit minimální záznam

Development of creativity in the framework of corporate education
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorKaválková, Lenka
dc.date.accessioned2024-09-26T07:21:56Z
dc.date.available2024-09-26T07:21:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193034
dc.description.abstractTato práce se zabývá fenoménem lidské kreativity a možnostmi jejího zvyšování v rámci podnikového vzdělávání. Definuje kreativitu z hlediska biologického (kognitivního) a současně popisuje kreativní osobnost. Poukazuje na status kreativity jako jedné z klíčových kompetencí současnosti. Zabývá se vzájemným vztahem kreativity a soudobé informační/znalostní společnosti a jejími pozitivními i negativními dopady na člověka. Poukazuje v této souvislosti na zahlcování člověka informacemi, jehož důsledkem může být narušení pozornosti, přičemž upozorňuje na ohraničenost doby, po kterou se lidé běžně vydrží soustředit. Upozorňuje, že mentální zahlcení lidí je jednou z překážek nikoli pouze laterálního myšlení. Ve vztahu ke kreativitě vnímám tuto skutečnost jako problematickou například také v souvislosti se stavem flow, který je živnou půdou kreativity. Tento stav je úzce svázán právě se schopností soustředěné pozornosti. Snadná dostupnost informací člověku může, při vhodném výběru, rozšířit jeho znalostní základnu. Podstatné je tedy získávání dovedností v oblasti práce s informacemi a jistá obezřetnost v tom, co si člověk "pouští" do hlavy. Jako mimořádně přínosný (nejen) pro kreativní osobnost shledávám trénink soustředěné pozornosti. Současně poukazuji na nutnost zastavení se a sebeuvědomění/sebevnímání,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the phenomenon of human creativity and the possibilities of increasing it within the framework of corporate education. It defines creativity from the biological (cognitive) point of view and at the same time describes the creative personality. It points out the status of creativity as one of the key competences of today. The interrelationship between creativity and the contemporary information/knowledge society and its positive and negative effects on people are discussed. In this context, it points to the overwhelming information overload that can result in disturbances in attention, and draws attention to the limited time that people can normally sustain concentration. It points out that mental overwhelm is one of the obstacles to not just lateral thinking. In relation to creativity, I also see this as problematic, for example, in relation to the state of flow, which is the breeding ground of creativity. This state is closely tied precisely to the capacity for focused attention. The easy availability of information to a person can, with appropriate choice, expand his or her knowledge base. What is essential, therefore, is the acquisition of skills in handling information and certain prudence in what one 'lets' into one's head. I find focused attention training to be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectwhole brain thinkingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectcorporate learningen_US
dc.subjectpersonal spaceen_US
dc.subjectinformation societyen_US
dc.subjectkreativitacs_CZ
dc.subjectmyšlení celým mozkemcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectceloživotní učenícs_CZ
dc.subjectpodnikové vzdělávánícs_CZ
dc.subjectosobní prostorcs_CZ
dc.subjectinformační společnostcs_CZ
dc.titleRozvoj kreativity v rámci podnikového vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261538
dc.title.translatedDevelopment of creativity in the framework of corporate educationen_US
dc.contributor.refereeDostálová, Vladimíra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá fenoménem lidské kreativity a možnostmi jejího zvyšování v rámci podnikového vzdělávání. Definuje kreativitu z hlediska biologického (kognitivního) a současně popisuje kreativní osobnost. Poukazuje na status kreativity jako jedné z klíčových kompetencí současnosti. Zabývá se vzájemným vztahem kreativity a soudobé informační/znalostní společnosti a jejími pozitivními i negativními dopady na člověka. Poukazuje v této souvislosti na zahlcování člověka informacemi, jehož důsledkem může být narušení pozornosti, přičemž upozorňuje na ohraničenost doby, po kterou se lidé běžně vydrží soustředit. Upozorňuje, že mentální zahlcení lidí je jednou z překážek nikoli pouze laterálního myšlení. Ve vztahu ke kreativitě vnímám tuto skutečnost jako problematickou například také v souvislosti se stavem flow, který je živnou půdou kreativity. Tento stav je úzce svázán právě se schopností soustředěné pozornosti. Snadná dostupnost informací člověku může, při vhodném výběru, rozšířit jeho znalostní základnu. Podstatné je tedy získávání dovedností v oblasti práce s informacemi a jistá obezřetnost v tom, co si člověk "pouští" do hlavy. Jako mimořádně přínosný (nejen) pro kreativní osobnost shledávám trénink soustředěné pozornosti. Současně poukazuji na nutnost zastavení se a sebeuvědomění/sebevnímání,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the phenomenon of human creativity and the possibilities of increasing it within the framework of corporate education. It defines creativity from the biological (cognitive) point of view and at the same time describes the creative personality. It points out the status of creativity as one of the key competences of today. The interrelationship between creativity and the contemporary information/knowledge society and its positive and negative effects on people are discussed. In this context, it points to the overwhelming information overload that can result in disturbances in attention, and draws attention to the limited time that people can normally sustain concentration. It points out that mental overwhelm is one of the obstacles to not just lateral thinking. In relation to creativity, I also see this as problematic, for example, in relation to the state of flow, which is the breeding ground of creativity. This state is closely tied precisely to the capacity for focused attention. The easy availability of information to a person can, with appropriate choice, expand his or her knowledge base. What is essential, therefore, is the acquisition of skills in handling information and certain prudence in what one 'lets' into one's head. I find focused attention training to be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV