Zobrazit minimální záznam

Well-being and academic success of the secondary school pupils
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorHavlová, Markéta
dc.date.accessioned2024-11-29T15:01:23Z
dc.date.available2024-11-29T15:01:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193079
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na zjištění souvislostí žákovského well-beingu se školní úspěšností žáků střední školy. Well-being ve škole se stává stále více diskutovaným tématem. Ukazuje se totiž jeho důležitost pro dosahování lepších výsledků učení i dopad na vnitřní motivaci a psychiku žáků i učitelů. Zaměřila jsem se na koncept well-beingu prezentovaný Partnerstvím 2030+ se zaměřením na oblast učení. Předmětem výzkumu byly dvě třídy maturitního oboru ze střední odborné školy a jejich dva třídní učitelé. Cílem práce bylo odpovědět na to, zda je ve zkoumaných třídách zdravé klima, zda jsou zde aplikovány aktivity na podporu well-beingu a pokud ano, zda mají souvislost se vzdělávacími výsledky žáků zkoumaných tříd. V rámci konceptu triangulace jsem ve výzkumném šetření použila kombinaci tří technik k získání dat, a to dotazník pro žáky, zúčastněné přímé pozorování vyučování a strukturované rozhovory s třídními učiteli dvou zkoumaných tříd. Dle dotazníkového šetření Klima školní třídy skórovala třída A ve čtyřech škálách pod průměrem standardizačního vzorku, druhá dosáhla hodnot všech škál mírně nad průměrem. Výsledky zúčastněného přímého pozorování i strukturovaných rozhovorů ukazují, že ve třídě B jsou aktivity a činnosti podporující well-being realizovány častěji než ve třídě A. Zároveň bylo...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on finding out the connection of students' well-being and academic success of secondary school pupils. Well-being in school is becoming an increasingly discussed topic. Its importance is showing in achieving better results in learning and its impact on inner motivation and psyche of students and teachers. I focused on the concept of well-being presented by Partnership 2030+ focused on learning. The subject of the research were two classes during their graduation year in secondary school and their two class teachers. The aim of this thesis was to answer whether there is a healthy environment in the studied classrooms, whether there are activities applied to promote well-being there and, if so, whether they are related to the academic success of students of the studied classes. Within the concept of triangulation, I used a combination of three techniques to collect data in this research, namely a questionnaire for students, participating direct observation of teaching, and structured interviews with the class teachers of the two studied classes. According to School classroom environment survey class A scored below average on four different scales in a comparison sample, while the other class reached scores on all scales slightly above the average. The results of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwell-beingen_US
dc.subjectwell-being activitiesen_US
dc.subjectpsychosocial classroom climateen_US
dc.subjectacademic successen_US
dc.subjectwell-beingcs_CZ
dc.subjectaktivity na podporu well-beingucs_CZ
dc.subjectpsychosociální klima třídycs_CZ
dc.subjectškolní úspěšnostcs_CZ
dc.titleWell-being a školní úspěšnost žáků na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId244081
dc.title.translatedWell-being and academic success of the secondary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeZicha, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na zjištění souvislostí žákovského well-beingu se školní úspěšností žáků střední školy. Well-being ve škole se stává stále více diskutovaným tématem. Ukazuje se totiž jeho důležitost pro dosahování lepších výsledků učení i dopad na vnitřní motivaci a psychiku žáků i učitelů. Zaměřila jsem se na koncept well-beingu prezentovaný Partnerstvím 2030+ se zaměřením na oblast učení. Předmětem výzkumu byly dvě třídy maturitního oboru ze střední odborné školy a jejich dva třídní učitelé. Cílem práce bylo odpovědět na to, zda je ve zkoumaných třídách zdravé klima, zda jsou zde aplikovány aktivity na podporu well-beingu a pokud ano, zda mají souvislost se vzdělávacími výsledky žáků zkoumaných tříd. V rámci konceptu triangulace jsem ve výzkumném šetření použila kombinaci tří technik k získání dat, a to dotazník pro žáky, zúčastněné přímé pozorování vyučování a strukturované rozhovory s třídními učiteli dvou zkoumaných tříd. Dle dotazníkového šetření Klima školní třídy skórovala třída A ve čtyřech škálách pod průměrem standardizačního vzorku, druhá dosáhla hodnot všech škál mírně nad průměrem. Výsledky zúčastněného přímého pozorování i strukturovaných rozhovorů ukazují, že ve třídě B jsou aktivity a činnosti podporující well-being realizovány častěji než ve třídě A. Zároveň bylo...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on finding out the connection of students' well-being and academic success of secondary school pupils. Well-being in school is becoming an increasingly discussed topic. Its importance is showing in achieving better results in learning and its impact on inner motivation and psyche of students and teachers. I focused on the concept of well-being presented by Partnership 2030+ focused on learning. The subject of the research were two classes during their graduation year in secondary school and their two class teachers. The aim of this thesis was to answer whether there is a healthy environment in the studied classrooms, whether there are activities applied to promote well-being there and, if so, whether they are related to the academic success of students of the studied classes. Within the concept of triangulation, I used a combination of three techniques to collect data in this research, namely a questionnaire for students, participating direct observation of teaching, and structured interviews with the class teachers of the two studied classes. According to School classroom environment survey class A scored below average on four different scales in a comparison sample, while the other class reached scores on all scales slightly above the average. The results of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV