Umělá inteligence pro hru Calico
Artificial Intelligence for the Calico Game
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193104Identifikátory
SIS: 250852
Kolekce
- Kvalifikační práce [11326]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorenc, Matyáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Calico|desková hra|umělá inteligence|strategie|evoluční algoritmusKlíčová slova (anglicky)
Calico|board game|artificial intelligence|strategy|evolutionary algorithmCalico je desková hra pro 1-4 hráče založená na přikládání dílků různých barev a vzorů na herní desku. Hráči získávají body podle podmínek pro shlukování herních dílků stejných barev a vzorů nebo za plnění úkolů. Úkoly specifikují náročnější podmínky na přikládání herních dílků na určitá políčka herní desky pro zisk bodů. Hra nabízí hráčům 6 různě hodnocených úkolů, ze kterých hráč na začátku hry volí 3, které bude mít možnost plnit. Hráč se snaží dosáhnout co nejvyššího bodového ohodnocení. Cílem práce je teoreticky popsat, implementovat a porovnat různé přístupy ke strategii počítačového agenta ve hře pro jednoho hráče a prozkoumat, jaký vliv na výsledné skóre má výběr úkolů k plnění. Pro účely testování byla vytvořena konzolová aplikace v jazyce C#. 1
Calico is a board game for 1-4 players based on placing tiles of different colors and patterns on the game board. Players earn points according to the conditions for clustering game tiles of the same colors and patterns or by completing tasks. The tasks specify more challenging conditions for placing game tiles on specific spaces on the game board. At the beginning of the game, players are offered 6 differently rated tasks, from which the player chooses 3 that they will than have the opportunity to complete. The player aims to achieve the highest possible score. The goal of the thesis is to theoretically describe, implement, and compare various approaches to the strategy of a computer agent in the single-player version of the game and to explore the impact of task selection on the final score. For testing purposes, a console application was created in the C# language. 1