Zobrazit minimální záznam

Artificial Intelligence for the Calico Game
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorChabičovská, Dita
dc.date.accessioned2024-11-28T16:01:16Z
dc.date.available2024-11-28T16:01:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193104
dc.description.abstractCalico je desková hra pro 1-4 hráče založená na přikládání dílků různých barev a vzorů na herní desku. Hráči získávají body podle podmínek pro shlukování herních dílků stejných barev a vzorů nebo za plnění úkolů. Úkoly specifikují náročnější podmínky na přikládání herních dílků na určitá políčka herní desky pro zisk bodů. Hra nabízí hráčům 6 různě hodnocených úkolů, ze kterých hráč na začátku hry volí 3, které bude mít možnost plnit. Hráč se snaží dosáhnout co nejvyššího bodového ohodnocení. Cílem práce je teoreticky popsat, implementovat a porovnat různé přístupy ke strategii počítačového agenta ve hře pro jednoho hráče a prozkoumat, jaký vliv na výsledné skóre má výběr úkolů k plnění. Pro účely testování byla vytvořena konzolová aplikace v jazyce C#. 1cs_CZ
dc.description.abstractCalico is a board game for 1-4 players based on placing tiles of different colors and patterns on the game board. Players earn points according to the conditions for clustering game tiles of the same colors and patterns or by completing tasks. The tasks specify more challenging conditions for placing game tiles on specific spaces on the game board. At the beginning of the game, players are offered 6 differently rated tasks, from which the player chooses 3 that they will than have the opportunity to complete. The player aims to achieve the highest possible score. The goal of the thesis is to theoretically describe, implement, and compare various approaches to the strategy of a computer agent in the single-player version of the game and to explore the impact of task selection on the final score. For testing purposes, a console application was created in the C# language. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectCalico|board game|artificial intelligence|strategy|evolutionary algorithmen_US
dc.subjectCalico|desková hra|umělá inteligence|strategie|evoluční algoritmuscs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro hru Calicocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId250852
dc.title.translatedArtificial Intelligence for the Calico Gameen_US
dc.contributor.refereeLorenc, Matyáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Foundations of Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Obecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Obecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Foundations of Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCalico je desková hra pro 1-4 hráče založená na přikládání dílků různých barev a vzorů na herní desku. Hráči získávají body podle podmínek pro shlukování herních dílků stejných barev a vzorů nebo za plnění úkolů. Úkoly specifikují náročnější podmínky na přikládání herních dílků na určitá políčka herní desky pro zisk bodů. Hra nabízí hráčům 6 různě hodnocených úkolů, ze kterých hráč na začátku hry volí 3, které bude mít možnost plnit. Hráč se snaží dosáhnout co nejvyššího bodového ohodnocení. Cílem práce je teoreticky popsat, implementovat a porovnat různé přístupy ke strategii počítačového agenta ve hře pro jednoho hráče a prozkoumat, jaký vliv na výsledné skóre má výběr úkolů k plnění. Pro účely testování byla vytvořena konzolová aplikace v jazyce C#. 1cs_CZ
uk.abstract.enCalico is a board game for 1-4 players based on placing tiles of different colors and patterns on the game board. Players earn points according to the conditions for clustering game tiles of the same colors and patterns or by completing tasks. The tasks specify more challenging conditions for placing game tiles on specific spaces on the game board. At the beginning of the game, players are offered 6 differently rated tasks, from which the player chooses 3 that they will than have the opportunity to complete. The player aims to achieve the highest possible score. The goal of the thesis is to theoretically describe, implement, and compare various approaches to the strategy of a computer agent in the single-player version of the game and to explore the impact of task selection on the final score. For testing purposes, a console application was created in the C# language. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV