Argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ
Argumentative Skills of First Grade Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193114Identifikátory
SIS: 258170
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eliášková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žákůKlíčová slova (anglicky)
Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' argumentsTématem této diplomové práce jsou argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá terminologií jednotlivých pojmů jako argumentace, argument či argumentační chyba. Velká část teoretické práce je rovněž věnována významu rozvoje argumentačních schopností ve výuce na 1. stupni ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím obsahové analýzy učebnic, kvantitativní a kvalitativní analýzy získaných dat. Cílem empirické části bylo zanalyzovat získané údaje, které zkoumají a přinášejí výsledky o tom, zda žáci třetích ročníků dokáží přiměřeno věku věcně argumentovat. KLÍČOVÁ SLOVA Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žáků
The topic of the diploma thesis is argumentative skills of primary school students. The thesis is divided into two parts - the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with terminology with individual concepts such as argumentation, argument, or argumentative fallacy. A significant portion of the theoretical work id also devoted to the importance of developing argumentative skills in primary education within the educational field of Czech language and literature. The empirical part presents the results of research study, which was conducted through content analysis of textbooks, quantitative and qualitative analysis of obtained data. The aim of the empirical part was to analyze the collected data, which examine and provide the results on whether third-grade students can argue appopriately for their age. KEYWORDS Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' arguments