dc.contributor.advisor | Šmejkalová, Martina | |
dc.creator | Pavlasová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-09-27T06:38:47Z | |
dc.date.available | 2024-09-27T06:38:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193114 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce jsou argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá terminologií jednotlivých pojmů jako argumentace, argument či argumentační chyba. Velká část teoretické práce je rovněž věnována významu rozvoje argumentačních schopností ve výuce na 1. stupni ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím obsahové analýzy učebnic, kvantitativní a kvalitativní analýzy získaných dat. Cílem empirické části bylo zanalyzovat získané údaje, které zkoumají a přinášejí výsledky o tom, zda žáci třetích ročníků dokáží přiměřeno věku věcně argumentovat. KLÍČOVÁ SLOVA Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žáků | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of the diploma thesis is argumentative skills of primary school students. The thesis is divided into two parts - the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with terminology with individual concepts such as argumentation, argument, or argumentative fallacy. A significant portion of the theoretical work id also devoted to the importance of developing argumentative skills in primary education within the educational field of Czech language and literature. The empirical part presents the results of research study, which was conducted through content analysis of textbooks, quantitative and qualitative analysis of obtained data. The aim of the empirical part was to analyze the collected data, which examine and provide the results on whether third-grade students can argue appopriately for their age. KEYWORDS Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' arguments | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Argumentation | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | key competences | en_US |
dc.subject | teaching of Czech language | en_US |
dc.subject | argumentative strategies | en_US |
dc.subject | students' arguments | en_US |
dc.subject | Argumentace | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | klíčové kompetence | cs_CZ |
dc.subject | výuka českého jazyka | cs_CZ |
dc.subject | argumentační strategie | cs_CZ |
dc.subject | argumenty žáků | cs_CZ |
dc.title | Argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 258170 | |
dc.title.translated | Argumentative Skills of First Grade Students | en_US |
dc.contributor.referee | Eliášková, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této diplomové práce jsou argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá terminologií jednotlivých pojmů jako argumentace, argument či argumentační chyba. Velká část teoretické práce je rovněž věnována významu rozvoje argumentačních schopností ve výuce na 1. stupni ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím obsahové analýzy učebnic, kvantitativní a kvalitativní analýzy získaných dat. Cílem empirické části bylo zanalyzovat získané údaje, které zkoumají a přinášejí výsledky o tom, zda žáci třetích ročníků dokáží přiměřeno věku věcně argumentovat. KLÍČOVÁ SLOVA Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žáků | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the diploma thesis is argumentative skills of primary school students. The thesis is divided into two parts - the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with terminology with individual concepts such as argumentation, argument, or argumentative fallacy. A significant portion of the theoretical work id also devoted to the importance of developing argumentative skills in primary education within the educational field of Czech language and literature. The empirical part presents the results of research study, which was conducted through content analysis of textbooks, quantitative and qualitative analysis of obtained data. The aim of the empirical part was to analyze the collected data, which examine and provide the results on whether third-grade students can argue appopriately for their age. KEYWORDS Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' arguments | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |