Zobrazit minimální záznam

Argumentative Skills of First Grade Students
dc.contributor.advisorŠmejkalová, Martina
dc.creatorPavlasová, Aneta
dc.date.accessioned2024-09-27T06:38:47Z
dc.date.available2024-09-27T06:38:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193114
dc.description.abstractTématem této diplomové práce jsou argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá terminologií jednotlivých pojmů jako argumentace, argument či argumentační chyba. Velká část teoretické práce je rovněž věnována významu rozvoje argumentačních schopností ve výuce na 1. stupni ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím obsahové analýzy učebnic, kvantitativní a kvalitativní analýzy získaných dat. Cílem empirické části bylo zanalyzovat získané údaje, které zkoumají a přinášejí výsledky o tom, zda žáci třetích ročníků dokáží přiměřeno věku věcně argumentovat. KLÍČOVÁ SLOVA Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žákůcs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is argumentative skills of primary school students. The thesis is divided into two parts - the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with terminology with individual concepts such as argumentation, argument, or argumentative fallacy. A significant portion of the theoretical work id also devoted to the importance of developing argumentative skills in primary education within the educational field of Czech language and literature. The empirical part presents the results of research study, which was conducted through content analysis of textbooks, quantitative and qualitative analysis of obtained data. The aim of the empirical part was to analyze the collected data, which examine and provide the results on whether third-grade students can argue appopriately for their age. KEYWORDS Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' argumentsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectkey competencesen_US
dc.subjectteaching of Czech languageen_US
dc.subjectargumentative strategiesen_US
dc.subjectstudents' argumentsen_US
dc.subjectArgumentacecs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectvýuka českého jazykacs_CZ
dc.subjectargumentační strategiecs_CZ
dc.subjectargumenty žákůcs_CZ
dc.titleArgumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258170
dc.title.translatedArgumentative Skills of First Grade Studentsen_US
dc.contributor.refereeEliášková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce jsou argumentační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena do dvou částí - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá terminologií jednotlivých pojmů jako argumentace, argument či argumentační chyba. Velká část teoretické práce je rovněž věnována významu rozvoje argumentačních schopností ve výuce na 1. stupni ZŠ v rámci vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno prostřednictvím obsahové analýzy učebnic, kvantitativní a kvalitativní analýzy získaných dat. Cílem empirické části bylo zanalyzovat získané údaje, které zkoumají a přinášejí výsledky o tom, zda žáci třetích ročníků dokáží přiměřeno věku věcně argumentovat. KLÍČOVÁ SLOVA Argumentace, žák, klíčové kompetence, výuka českého jazyka, argumentační strategie, argumenty žákůcs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is argumentative skills of primary school students. The thesis is divided into two parts - the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with terminology with individual concepts such as argumentation, argument, or argumentative fallacy. A significant portion of the theoretical work id also devoted to the importance of developing argumentative skills in primary education within the educational field of Czech language and literature. The empirical part presents the results of research study, which was conducted through content analysis of textbooks, quantitative and qualitative analysis of obtained data. The aim of the empirical part was to analyze the collected data, which examine and provide the results on whether third-grade students can argue appopriately for their age. KEYWORDS Argumentation, student, key competences, teaching of Czech language, argumentative strategies, students' argumentsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV