Primární prevence rizikového chování a spolupráce mezi školou a organizací realizující program primární prevence na ZŠ A SŠ.
Primary prevention of risky behavior and cooperation between the school and the organization implementing the primary prevention program at primary and secondary schools.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193117Identifikátory
SIS: 245189
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
primární prevence, rizikové chování, lektor, metodik, cíle, blok primární prevence, apolupráceKlíčová slova (anglicky)
General primary prevention, risk behavior, lecturer, methodologies, goals, primary prevention block, cooperationTato práce pojednává o všeobecné primární prevenci realizované externími pracovníky vybraných základních a středních školách na území Karlovarského kraje. Úkolem části je rámcově představit čtenáři pojem České republice, současné přístupy k primární prevenci i její známé formy, metody a cíle. V popsána role lektora primární prevence, jeho povinnosti, a požadavky na vzdělávání. zaměřuje na školní metodiky prevence a kvalifikačních požadavky na jejich práci. V řadě je v této bakalářské práci přistoupeno k rozepsání se v především v praktické části práce je popisována a reflektována spolupráce mezi jednotlivými které se podílejí na přípravě a provedení programu primární prevence externí neziskovou organizací. Nástrojem použitým ve výzkumném části je rozhovor, jehož otázky byly sestaveny autorkou práce. Stavebním kamenem jsou výpovědi externích lektorů a školních metodiků prevence. Cílem této práce je analyzovat a popsat průběh spolupráce mezi vybranými školami a organizací Světlo Kadaň z. s., a to v rámci primární prevence rizikového chování se zaměřím na identifikaci faktorů, které by mohly přispět k efektivnější spolupráci mezi vybranými školami a organizací Světlo Kadaň z. Závěry, které byly získány od školních metodiků prevence a externích lektorů, poskytují užitečné poznatky o tom, jak primární prevence...
This thesis focuses on general primary prevention implemented by external workers at selected primary and secondary schools in the Karlovy Vary region. The theoretical part aims to introduce the concept of primary prevention, the history of primary prevention in the Czech Republic, current approaches to primary prevention, as well as its recognized forms, methods, factors, and goals. The thesis describes the role of primary prevention lecturers, their responsibilities, and educational requirements. It also focuses on school prevention methodologists and their qualification requirements. Lastly, the thesis elaborates on risk behavior, particularly during adolescence. The practical part of the thesis describes and reflects on the collaboration among the stakeholders involved in preparing and implementing primary prevention programs by an external non-profit organization. Qualitative interviews conducted by the author form the basis of the research section, with testimonies from external lecturers and school prevention methodologists. The aim of this thesis is to analyze and describe the collaboration between selected schools and the organization "Světlo Kadaň z.s." within the context of primary prevention of risk behavior. The conclusions drawn from school prevention methodologists and external...