Zobrazit minimální záznam

Perception of Non-native Vertebrate Species by Lower Secondary School Pupils
dc.contributor.advisorAndreska, Jan
dc.creatorSvobodová, Jana
dc.date.accessioned2024-11-29T15:54:16Z
dc.date.available2024-11-29T15:54:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193139
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá percepcí nepůvodních druhů obratlovců žáky 2. stupně základních škol. Výzkum byl zaměřen na zjištění, jak žáci vnímají nepůvodní druhy, jaké mají postoje k jejich přítomnosti a jak různé faktory, jako jsou věk, pohlaví, zájem o přírodopis a sledování přírodopisného obsahu, ovlivňují jejich názory. Studie se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled základních pojmů a legislativních rámců souvisejících s nepůvodními a invazními druhy, včetně charakteristik vybraných druhů obratlovců, které se v České republice vyskytují. Praktická část zahrnuje analýzu výsledků dotazníkového šetření mezi žáky, ve které byly zkoumány jejich znalosti, názory a postoje k nepůvodním druhům obratlovců. Výsledky ukazují, že žáci mají omezenou znalost nepůvodních druhů, která není nijak ovlivněna navštěvovaným ročníkem školy. Názory na management druhů byly u zkoumaných obratlovců, s výjimkou myši domácí, potkana a krysy obecné, ovlivněny tím, jestli žákům byly poskytnuty bližší informace o vlivu daného druhu na prostředí a člověka, či nikoliv.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the perception of non-native vertebrate species by lower secondary school pupils. The research was aimed at finding out how pupils perceive non-native species, what attitudes they have towards their presence and how various factors such as age, gender interest in science and viewing science content influence their views. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of basic terms and legislative frameworks related to non-native and invasive species, including the characteristics of selected vertebrate species found in the Czech Republic. The practical part includes the analysis of the results of a questionnaire survey among pupils, in which their knowledge, opinions and attitudes towards non-native vertebrate species were investigated. The results show that the students have a limited knowledge of non-native species, which is not influenced in any way by the attended class. With the exception of the house mouse, rat and common rat, opinions on species management were influenced by whether students were provided with more detailed information about the impact of the given species on the environment and humans or not.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmanagement of invasive and non-native speciesen_US
dc.subjectlower secondary school pupils attitudeen_US
dc.subjectpublic attitudeen_US
dc.subjectmanagement invazních a nepůvodních druhůcs_CZ
dc.subjectpostoj žáků 2. stupněcs_CZ
dc.subjectpostoj veřejnostics_CZ
dc.titlePercepce nepůvodních druhů obratlovců žáky 2. stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271173
dc.title.translatedPerception of Non-native Vertebrate Species by Lower Secondary School Pupilsen_US
dc.contributor.refereeHanel, Lubomír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá percepcí nepůvodních druhů obratlovců žáky 2. stupně základních škol. Výzkum byl zaměřen na zjištění, jak žáci vnímají nepůvodní druhy, jaké mají postoje k jejich přítomnosti a jak různé faktory, jako jsou věk, pohlaví, zájem o přírodopis a sledování přírodopisného obsahu, ovlivňují jejich názory. Studie se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled základních pojmů a legislativních rámců souvisejících s nepůvodními a invazními druhy, včetně charakteristik vybraných druhů obratlovců, které se v České republice vyskytují. Praktická část zahrnuje analýzu výsledků dotazníkového šetření mezi žáky, ve které byly zkoumány jejich znalosti, názory a postoje k nepůvodním druhům obratlovců. Výsledky ukazují, že žáci mají omezenou znalost nepůvodních druhů, která není nijak ovlivněna navštěvovaným ročníkem školy. Názory na management druhů byly u zkoumaných obratlovců, s výjimkou myši domácí, potkana a krysy obecné, ovlivněny tím, jestli žákům byly poskytnuty bližší informace o vlivu daného druhu na prostředí a člověka, či nikoliv.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the perception of non-native vertebrate species by lower secondary school pupils. The research was aimed at finding out how pupils perceive non-native species, what attitudes they have towards their presence and how various factors such as age, gender interest in science and viewing science content influence their views. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part contains an overview of basic terms and legislative frameworks related to non-native and invasive species, including the characteristics of selected vertebrate species found in the Czech Republic. The practical part includes the analysis of the results of a questionnaire survey among pupils, in which their knowledge, opinions and attitudes towards non-native vertebrate species were investigated. The results show that the students have a limited knowledge of non-native species, which is not influenced in any way by the attended class. With the exception of the house mouse, rat and common rat, opinions on species management were influenced by whether students were provided with more detailed information about the impact of the given species on the environment and humans or not.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV