Show simple item record

Machine-learning methods in artificial-intelligence design for a turn-based game
dc.contributor.advisorPergel, Martin
dc.creatorHalíř, Matyáš
dc.date.accessioned2024-11-29T16:58:11Z
dc.date.available2024-11-29T16:58:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193143
dc.description.abstractProgramování umělé inteligence je důležitou a často poměrně dlouhou součástí vývoje her, která se velkým dílem podílí na koncové kvalitě samotné hry. Se vzestupem technologií strojového učení se naskýtá otázka, zda tyto technologie nemají své místo i při vývoji her. V této práci se soustředíme na genetické algoritmy a jejich potenciál pro využití oproti pevně zakódované umělé inteligenci pro tahové strategie. Navrhneme hru, na které se umělá inteligence bude učit, následně pro tuto hru implementujeme genetický algoritmus optimalizující umělé inteligence pomocí matice a na závěr provedeme analýzu výsledků na dvou různých případech průběhu algoritmu a k těmto výsledkům podáme možné hypotézy a prozkoumáme možné navazující práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe programming of artificial intelligences is an important and often quite a lengthy part of game development, which greatly contributes to the overall end quality of the game. With the rise of machine learning technologies comes the question of if these technologies have their place in game development. In this thesis we focus on genetic algorithms and their use potential over hard-coded artificial intelligences for turn-based strategies. We'll design a game where the artificial intelligence will learn, then we will implement a genetic algorithm which optimizes the artificial intelligences based on a matrix and we'll analyse the results of two separate runs of this algorithm and pose hypotheses based on the results while examining potential future work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subject: genetic algorithm|machine learning|game developmenten_US
dc.subjectgenetický algoritmus|strojové učení|vývoj hercs_CZ
dc.titleVyužití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hřecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId250522
dc.title.translatedMachine-learning methods in artificial-intelligence design for a turn-based gameen_US
dc.contributor.refereeIvanová, Marika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProgramování umělé inteligence je důležitou a často poměrně dlouhou součástí vývoje her, která se velkým dílem podílí na koncové kvalitě samotné hry. Se vzestupem technologií strojového učení se naskýtá otázka, zda tyto technologie nemají své místo i při vývoji her. V této práci se soustředíme na genetické algoritmy a jejich potenciál pro využití oproti pevně zakódované umělé inteligenci pro tahové strategie. Navrhneme hru, na které se umělá inteligence bude učit, následně pro tuto hru implementujeme genetický algoritmus optimalizující umělé inteligence pomocí matice a na závěr provedeme analýzu výsledků na dvou různých případech průběhu algoritmu a k těmto výsledkům podáme možné hypotézy a prozkoumáme možné navazující práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe programming of artificial intelligences is an important and often quite a lengthy part of game development, which greatly contributes to the overall end quality of the game. With the rise of machine learning technologies comes the question of if these technologies have their place in game development. In this thesis we focus on genetic algorithms and their use potential over hard-coded artificial intelligences for turn-based strategies. We'll design a game where the artificial intelligence will learn, then we will implement a genetic algorithm which optimizes the artificial intelligences based on a matrix and we'll analyse the results of two separate runs of this algorithm and pose hypotheses based on the results while examining potential future work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV