Zobrazit minimální záznam

Archetypes of queerbaiting in Japanese popular culture through audio-visual projects Paradox Live and Hypnosis Microphone
dc.contributor.advisorKřivánková, Anna
dc.creatorBorysová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T05:54:01Z
dc.date.available2024-11-29T05:54:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193145
dc.description.abstractTato práce se zabývá queerbaitingem v japonské populární kultuře, zejména queerbaitingem v oblasti intimních vztahů mezi muži. Pojem "queerbaiting" lze vysvětlit jako metodu konstruování narativu populární fikce, v jehož rámci tvůrci záměrně nikdy explicitně nepotvrdí ani nevyvrátí možnou queer identitu svých postav. Práce podrobněji zkoumá, jak producenti tento relativně nový fenomén využívají při propagaci za účelem zvýšení popularity svých produktů, a to jak audiovizuálních, tak audiálních - konkrétně v případové studii dvou hudebně- animačních projektů Paradox Live a Hypnosis Microphone. Práce se zaměřuje na zobrazení homosexuality v rámci japonské kultury s konkrétními případy jakožto sociokulturního pozadí pro fenomén queerbaitingu. Pomocí hledání společných rysů mezi subjekty případové studie v podobě charakterových a vztahových archetypů, jež jsou součástí mediálních produktů, se práce následně pokouší analyzovat opakující se vzorce a definovat je. Práce v přepisu japonských pojmů do latinky používá anglickou transkripci. Klíčová slova: queerbaiting, queer, populární kultura, homosexualita, boys' love, yaoi, gay, seiyuu, manga, anime, LGBT komunitacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines queerbaiting in Japanese popular culture, particularly in the area of intimate relationships between men. The term "queerbaiting" can be explained as a method of constructing a narrative of popular fiction in which creators intentionally never explicitly affirm or refute the possible queer identities of their characters. This thesis explores in more detail how this relatively new phenomenon is used by producers in promotion to increase the popularity of their products, both audiovisual and aural - specifically in the case study of two music- animation projects, Paradox Live and Hypnosis Microphone. The thesis focuses on the portrayal of homosexuality within Japanese culture as a socio- cultural backdrop for the phenomenon of queerbaiting - a strategy of media creators that exploits hints of characters' possible LGBT orientation in order to increase the popularity of a given medium. In order to understand this phenomenon in depth, it is first of all appropriate to know its historical background, among other things, which is why this thesis introduces the historical-cultural background of homosexuality in Japan as well as in specific areas of Japanese art. By looking for commonalities among the case study subjects in the form of character and relationship archetypes that are part...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectqueerbaiting|queer|populární kultura|homosexualita|BL|yaoi|gay|seiyuu|LGBT komunita|anime|mangaen_US
dc.subjectqueerbaiting|queer|populární kultura|homosexualita|BL|yaoi|gay|seiyuu|LGBT komunita|anime|mangacs_CZ
dc.titleArchetypy queerbaitingu v japonské populární kultuře na příkladu audio-vizuálních projektů Paradox Live a Hypnosis Microphonecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267288
dc.title.translatedArchetypes of queerbaiting in Japanese popular culture through audio-visual projects Paradox Live and Hypnosis Microphoneen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAsian Studies: Japanese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAsijská studia: Japanologiecs_CZ
thesis.degree.programAsian Studiesen_US
thesis.degree.programAsijská studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAsijská studia: Japanologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAsian Studies: Japanese Studiesen_US
uk.degree-program.csAsijská studiacs_CZ
uk.degree-program.enAsian Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá queerbaitingem v japonské populární kultuře, zejména queerbaitingem v oblasti intimních vztahů mezi muži. Pojem "queerbaiting" lze vysvětlit jako metodu konstruování narativu populární fikce, v jehož rámci tvůrci záměrně nikdy explicitně nepotvrdí ani nevyvrátí možnou queer identitu svých postav. Práce podrobněji zkoumá, jak producenti tento relativně nový fenomén využívají při propagaci za účelem zvýšení popularity svých produktů, a to jak audiovizuálních, tak audiálních - konkrétně v případové studii dvou hudebně- animačních projektů Paradox Live a Hypnosis Microphone. Práce se zaměřuje na zobrazení homosexuality v rámci japonské kultury s konkrétními případy jakožto sociokulturního pozadí pro fenomén queerbaitingu. Pomocí hledání společných rysů mezi subjekty případové studie v podobě charakterových a vztahových archetypů, jež jsou součástí mediálních produktů, se práce následně pokouší analyzovat opakující se vzorce a definovat je. Práce v přepisu japonských pojmů do latinky používá anglickou transkripci. Klíčová slova: queerbaiting, queer, populární kultura, homosexualita, boys' love, yaoi, gay, seiyuu, manga, anime, LGBT komunitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines queerbaiting in Japanese popular culture, particularly in the area of intimate relationships between men. The term "queerbaiting" can be explained as a method of constructing a narrative of popular fiction in which creators intentionally never explicitly affirm or refute the possible queer identities of their characters. This thesis explores in more detail how this relatively new phenomenon is used by producers in promotion to increase the popularity of their products, both audiovisual and aural - specifically in the case study of two music- animation projects, Paradox Live and Hypnosis Microphone. The thesis focuses on the portrayal of homosexuality within Japanese culture as a socio- cultural backdrop for the phenomenon of queerbaiting - a strategy of media creators that exploits hints of characters' possible LGBT orientation in order to increase the popularity of a given medium. In order to understand this phenomenon in depth, it is first of all appropriate to know its historical background, among other things, which is why this thesis introduces the historical-cultural background of homosexuality in Japan as well as in specific areas of Japanese art. By looking for commonalities among the case study subjects in the form of character and relationship archetypes that are part...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV