dc.contributor.advisor | Šikudová, Elena | |
dc.creator | Král, David | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T03:03:44Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T03:03:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193155 | |
dc.description.abstract | 3D CAD systémy usnadňují tvorbu a úpravu 3D modelů. Přesto se stále používají také technické výkresy a 2D projekce. Rekonstrukce 3D modelu z těchto projekcí však vyžaduje manuální práci uživatele. Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která z ob- rázků kolmých průmětů dokáže 3D model zrekonstruovat. V průběhu práce navrhneme algoritmus pro generování trojúhelníkové sítě z binárních voxelových dat. Navržený al- goritmus generuje hladký povrch, aniž by vyžadoval informace o normálách. Algoritmus také přizpůsobuje velikost a počet generovaných trojúhelníků rekonstruovanému povrchu. Na rovných plochách modelu jich generuje minimální počet, zatímco detaily jsou zacho- vány a reprezentovány větším počtem trojúhelníků. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 3D CAD systems facilitate the creation and modification of 3D models, but technical drawings and 2D projections are still used. However, the reconstruction of a 3D mod- el from these projections requires manual work by the user. The goal of this thesis is to develop an application that can reconstruct a 3D model from images of orthogo- nal projections. We propose an algorithm for triangular mesh generation from binary voxel data. The proposed algorithm generates a smooth surface without requiring nor- mal information. The algorithm also adapts the size and number of generated triangles to the reconstructed surface. It generates a minimal number of triangles on the flat surfaces of the model, while the details are preserved and represented through a larger number of triangles. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | orthogonal projection|point cloud|3D model | en_US |
dc.subject | kolmý průmět|mračno bodů|3D model | cs_CZ |
dc.title | Rekonstrukce 3D modelu z kolmých průmětů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 257366 | |
dc.title.translated | 3D model reconstruction from orthogonal projection | en_US |
dc.contributor.referee | Safko, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 3D CAD systémy usnadňují tvorbu a úpravu 3D modelů. Přesto se stále používají také technické výkresy a 2D projekce. Rekonstrukce 3D modelu z těchto projekcí však vyžaduje manuální práci uživatele. Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která z ob- rázků kolmých průmětů dokáže 3D model zrekonstruovat. V průběhu práce navrhneme algoritmus pro generování trojúhelníkové sítě z binárních voxelových dat. Navržený al- goritmus generuje hladký povrch, aniž by vyžadoval informace o normálách. Algoritmus také přizpůsobuje velikost a počet generovaných trojúhelníků rekonstruovanému povrchu. Na rovných plochách modelu jich generuje minimální počet, zatímco detaily jsou zacho- vány a reprezentovány větším počtem trojúhelníků. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 3D CAD systems facilitate the creation and modification of 3D models, but technical drawings and 2D projections are still used. However, the reconstruction of a 3D mod- el from these projections requires manual work by the user. The goal of this thesis is to develop an application that can reconstruct a 3D model from images of orthogo- nal projections. We propose an algorithm for triangular mesh generation from binary voxel data. The proposed algorithm generates a smooth surface without requiring nor- mal information. The algorithm also adapts the size and number of generated triangles to the reconstructed surface. It generates a minimal number of triangles on the flat surfaces of the model, while the details are preserved and represented through a larger number of triangles. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |