Informovanost asistentů pedagoga o jejich kompetencích.
Awareness of teaching assistants about their competences
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193157Identifikátory
SIS: 265340
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
asistent pedagoga, informovanost, kompetence, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluzivní vzdělávání, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Teaching assistant, awareness, competence, pupil with special educational needs, inclusive education, primary schoolTato bakalářská práce se zabývá informovaností asistentů pedagoga o jejich pracovních kompetencích a dále se zaměřuje na možnost kombinované pracovní smlouvy a motivace k výkonu této profese. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické části. Teoretická část se základně zabývá historií a vývojem pozice asistenta pedagoga v České republice. Poté popisuje potřebné legislativní předpisy, kterými se tato pozice musí řídit. V další kapitole jsou popsány kompetence a druhy kompetencí, spolupráce s učiteli a dalšími osobami zapojenými do vzdělávacího procesu a také spolupráce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola se již zabývá informovaností, jaký je její význam, jakými metodami si můžeme informace získat a v poslední řadě, jaké máme faktory ovlivňující informovanost. Praktická část je zaměřena na popis použité výzkumné metody, dále na cíle výzkumu a stanovené výzkumné otázky a v neposlední řadě na výzkumný vzorek. Poté je sepsána analýza dotazníkového šetření a následné vyhodnocení celého dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou asistenti pedagoga informováni o svých pracovních kompetencích, dále jestli mají svou pracovní smlouvu jen jako asistent pedagoga nebo ji mají v kombinaci s jinou pedagogickou pozicí a posledním cílem je zjistit,...
This bachelor's thesis examines the awareness of teaching assistants about their job competencies, as well as the possibility of combined employment contracts and their motivation for choosing this profession. The thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part primarily explores the history and development of the teaching assistant position in the Czech Republic. Then it describes the necessary legislative regulations that govern this position. The next chapter focuses on the competencies and their types, collaboration with teachers and other individuals involved in the educational process and collaboration with students with special educational needs. The final chapter addresses awareness, its importance, methods for obtaining information and the factors influencing awareness. The practical part focuses on the description of the research method used, the research objectives, questions and samples. It also includes an analysis of the survey results and the subsequent evaluation of the entire survey. The aim of the thesis is to determine the extent to which teaching assistants are informed about their job competencies, whether they have an employment contract solely as a teaching assistant or in combination with another educational position and to understand their...