Zobrazit minimální záznam

Awareness of teaching assistants about their competences
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorŠkábová, Tereza
dc.date.accessioned2024-09-27T06:50:15Z
dc.date.available2024-09-27T06:50:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193157
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá informovaností asistentů pedagoga o jejich pracovních kompetencích a dále se zaměřuje na možnost kombinované pracovní smlouvy a motivace k výkonu této profese. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické části. Teoretická část se základně zabývá historií a vývojem pozice asistenta pedagoga v České republice. Poté popisuje potřebné legislativní předpisy, kterými se tato pozice musí řídit. V další kapitole jsou popsány kompetence a druhy kompetencí, spolupráce s učiteli a dalšími osobami zapojenými do vzdělávacího procesu a také spolupráce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola se již zabývá informovaností, jaký je její význam, jakými metodami si můžeme informace získat a v poslední řadě, jaké máme faktory ovlivňující informovanost. Praktická část je zaměřena na popis použité výzkumné metody, dále na cíle výzkumu a stanovené výzkumné otázky a v neposlední řadě na výzkumný vzorek. Poté je sepsána analýza dotazníkového šetření a následné vyhodnocení celého dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou asistenti pedagoga informováni o svých pracovních kompetencích, dále jestli mají svou pracovní smlouvu jen jako asistent pedagoga nebo ji mají v kombinaci s jinou pedagogickou pozicí a posledním cílem je zjistit,...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis examines the awareness of teaching assistants about their job competencies, as well as the possibility of combined employment contracts and their motivation for choosing this profession. The thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part primarily explores the history and development of the teaching assistant position in the Czech Republic. Then it describes the necessary legislative regulations that govern this position. The next chapter focuses on the competencies and their types, collaboration with teachers and other individuals involved in the educational process and collaboration with students with special educational needs. The final chapter addresses awareness, its importance, methods for obtaining information and the factors influencing awareness. The practical part focuses on the description of the research method used, the research objectives, questions and samples. It also includes an analysis of the survey results and the subsequent evaluation of the entire survey. The aim of the thesis is to determine the extent to which teaching assistants are informed about their job competencies, whether they have an employment contract solely as a teaching assistant or in combination with another educational position and to understand their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTeaching assistanten_US
dc.subjectawarenessen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectinformovanostcs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleInformovanost asistentů pedagoga o jejich kompetencích.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265340
dc.title.translatedAwareness of teaching assistants about their competencesen_US
dc.contributor.refereeHanková, Zdeňka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá informovaností asistentů pedagoga o jejich pracovních kompetencích a dále se zaměřuje na možnost kombinované pracovní smlouvy a motivace k výkonu této profese. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické části. Teoretická část se základně zabývá historií a vývojem pozice asistenta pedagoga v České republice. Poté popisuje potřebné legislativní předpisy, kterými se tato pozice musí řídit. V další kapitole jsou popsány kompetence a druhy kompetencí, spolupráce s učiteli a dalšími osobami zapojenými do vzdělávacího procesu a také spolupráce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola se již zabývá informovaností, jaký je její význam, jakými metodami si můžeme informace získat a v poslední řadě, jaké máme faktory ovlivňující informovanost. Praktická část je zaměřena na popis použité výzkumné metody, dále na cíle výzkumu a stanovené výzkumné otázky a v neposlední řadě na výzkumný vzorek. Poté je sepsána analýza dotazníkového šetření a následné vyhodnocení celého dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou asistenti pedagoga informováni o svých pracovních kompetencích, dále jestli mají svou pracovní smlouvu jen jako asistent pedagoga nebo ji mají v kombinaci s jinou pedagogickou pozicí a posledním cílem je zjistit,...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis examines the awareness of teaching assistants about their job competencies, as well as the possibility of combined employment contracts and their motivation for choosing this profession. The thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part primarily explores the history and development of the teaching assistant position in the Czech Republic. Then it describes the necessary legislative regulations that govern this position. The next chapter focuses on the competencies and their types, collaboration with teachers and other individuals involved in the educational process and collaboration with students with special educational needs. The final chapter addresses awareness, its importance, methods for obtaining information and the factors influencing awareness. The practical part focuses on the description of the research method used, the research objectives, questions and samples. It also includes an analysis of the survey results and the subsequent evaluation of the entire survey. The aim of the thesis is to determine the extent to which teaching assistants are informed about their job competencies, whether they have an employment contract solely as a teaching assistant or in combination with another educational position and to understand their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV