dc.contributor.advisor | Hrdlička, Filip | |
dc.creator | Mrkous, Matyáš | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T12:05:01Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T12:05:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193182 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce bylo srovnání vizualizačního tréninku, tradičního tréninku sportovně specifických dovedností a kondičního tréninku pomocí Loughborough soccer passing testu, zaměřeném na hodnocení kvality přihrávky. Metodika byla organizována ve stylu 8 intervenčních segmentů a 3 testování pomocí Loughborough soccer passing testu. Jejich rozdělení bylo první testování, poté 4 intervenční jednotky, průběžné testování pomocí, následující druhý segment 4 intervenčních jednotek a nakonec finální testování. V každém ze tří testování byly naměřeny hodnoty ze dvou měření, které byly následně zprůměrovány pro získání finální hodnoty testu. Intervenční jednotky sestávaly z celkového času 30 min a byly rozděleny na tři typy, kondiční cvičení pod vedením kondičního trenéra, trénink herních dovedností (veden trenérem sportovního klubu) a vizualizační trénink. Nábor probandů probíhal oslovením sportovního klubu a následnou spoluprací s kompletním týmem v kategorii U17. Hráči tohoto týmu byly náhodně rozděleni do tří skupin, kterým byl přiřazen jeden ze tří intervenčních programů, který v průběhu účasti na studii absolvovali. Vybráni byly pouze muži, aktivní hráči vrcholového fotbalu, zdravotně způsobilí pro účast ve studii. Součástí studie bylo 24 jedinců, Z nichž se všech testovacích a intervenčních segmentů... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this study was to compare visualization training, traditional sport-specific skill training, and conditioning training using the Loughborough Soccer Passing Test, which focuses on evaluating passing quality. The methodology was organized into 8 intervention segments and 3 testing sessions using the Loughborough Soccer Passing Test. The schedule consisted of an initial test, followed by 4 intervention units, a mid-term test, then a second segment of 4 intervention units, and finally, a final test. In each of the three testing sessions, values from two measurements were recorded and averaged to obtain the final test score. The intervention units lasted a total of 30 minutes and were divided into three types: conditioning exercises led by a conditioning coach, skill training (led by a sports club coach), and visualization training. Participants were recruited by contacting a sports club and collaborating with the entire team in the U17 category. Players from this team were randomly assigned to one of the three intervention programs, which they completed during the study. Only male active top-level football players who were medically fit to participate in the study were selected. The study involved 24 individuals, of whom 19 were able to participate in all testing and intervention segments.... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Motor imagery | en_US |
dc.subject | MIT | en_US |
dc.subject | motor imagery training | en_US |
dc.subject | soccer | en_US |
dc.subject | athlete | en_US |
dc.subject | professional | en_US |
dc.subject | football | en_US |
dc.subject | visualization traiing | en_US |
dc.subject | vizualizace | cs_CZ |
dc.subject | sport | cs_CZ |
dc.subject | fotbal | cs_CZ |
dc.subject | trénink pomocí vizualizace | cs_CZ |
dc.subject | vrcholový sportovci | cs_CZ |
dc.subject | sportovní fyzioterpaie | cs_CZ |
dc.title | Vliv tréninku pomocí představy pohybu na výkonnost vrcholových sportovců: randomizovaná intervenční studie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKV | en_US |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
dc.description.faculty | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Third Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 267000 | |
dc.title.translated | Effect of motor Imagery training on sport specific skills in professional athletes | en_US |
dc.contributor.referee | Grünerová Lippertová, Marcela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.program | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Third Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKV | en_US |
uk.faculty-name.cs | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Third Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 3.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physiotherapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce bylo srovnání vizualizačního tréninku, tradičního tréninku sportovně specifických dovedností a kondičního tréninku pomocí Loughborough soccer passing testu, zaměřeném na hodnocení kvality přihrávky. Metodika byla organizována ve stylu 8 intervenčních segmentů a 3 testování pomocí Loughborough soccer passing testu. Jejich rozdělení bylo první testování, poté 4 intervenční jednotky, průběžné testování pomocí, následující druhý segment 4 intervenčních jednotek a nakonec finální testování. V každém ze tří testování byly naměřeny hodnoty ze dvou měření, které byly následně zprůměrovány pro získání finální hodnoty testu. Intervenční jednotky sestávaly z celkového času 30 min a byly rozděleny na tři typy, kondiční cvičení pod vedením kondičního trenéra, trénink herních dovedností (veden trenérem sportovního klubu) a vizualizační trénink. Nábor probandů probíhal oslovením sportovního klubu a následnou spoluprací s kompletním týmem v kategorii U17. Hráči tohoto týmu byly náhodně rozděleni do tří skupin, kterým byl přiřazen jeden ze tří intervenčních programů, který v průběhu účasti na studii absolvovali. Vybráni byly pouze muži, aktivní hráči vrcholového fotbalu, zdravotně způsobilí pro účast ve studii. Součástí studie bylo 24 jedinců, Z nichž se všech testovacích a intervenčních segmentů... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this study was to compare visualization training, traditional sport-specific skill training, and conditioning training using the Loughborough Soccer Passing Test, which focuses on evaluating passing quality. The methodology was organized into 8 intervention segments and 3 testing sessions using the Loughborough Soccer Passing Test. The schedule consisted of an initial test, followed by 4 intervention units, a mid-term test, then a second segment of 4 intervention units, and finally, a final test. In each of the three testing sessions, values from two measurements were recorded and averaged to obtain the final test score. The intervention units lasted a total of 30 minutes and were divided into three types: conditioning exercises led by a conditioning coach, skill training (led by a sports club coach), and visualization training. Participants were recruited by contacting a sports club and collaborating with the entire team in the U17 category. Players from this team were randomly assigned to one of the three intervention programs, which they completed during the study. Only male active top-level football players who were medically fit to participate in the study were selected. The study involved 24 individuals, of whom 19 were able to participate in all testing and intervention segments.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKV | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |