Zobrazit minimální záznam

Effect of motor Imagery training on sport specific skills in professional athletes
dc.contributor.advisorHrdlička, Filip
dc.creatorMrkous, Matyáš
dc.date.accessioned2024-11-29T12:05:01Z
dc.date.available2024-11-29T12:05:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193182
dc.description.abstractCílem této práce bylo srovnání vizualizačního tréninku, tradičního tréninku sportovně specifických dovedností a kondičního tréninku pomocí Loughborough soccer passing testu, zaměřeném na hodnocení kvality přihrávky. Metodika byla organizována ve stylu 8 intervenčních segmentů a 3 testování pomocí Loughborough soccer passing testu. Jejich rozdělení bylo první testování, poté 4 intervenční jednotky, průběžné testování pomocí, následující druhý segment 4 intervenčních jednotek a nakonec finální testování. V každém ze tří testování byly naměřeny hodnoty ze dvou měření, které byly následně zprůměrovány pro získání finální hodnoty testu. Intervenční jednotky sestávaly z celkového času 30 min a byly rozděleny na tři typy, kondiční cvičení pod vedením kondičního trenéra, trénink herních dovedností (veden trenérem sportovního klubu) a vizualizační trénink. Nábor probandů probíhal oslovením sportovního klubu a následnou spoluprací s kompletním týmem v kategorii U17. Hráči tohoto týmu byly náhodně rozděleni do tří skupin, kterým byl přiřazen jeden ze tří intervenčních programů, který v průběhu účasti na studii absolvovali. Vybráni byly pouze muži, aktivní hráči vrcholového fotbalu, zdravotně způsobilí pro účast ve studii. Součástí studie bylo 24 jedinců, Z nichž se všech testovacích a intervenčních segmentů...cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this study was to compare visualization training, traditional sport-specific skill training, and conditioning training using the Loughborough Soccer Passing Test, which focuses on evaluating passing quality. The methodology was organized into 8 intervention segments and 3 testing sessions using the Loughborough Soccer Passing Test. The schedule consisted of an initial test, followed by 4 intervention units, a mid-term test, then a second segment of 4 intervention units, and finally, a final test. In each of the three testing sessions, values from two measurements were recorded and averaged to obtain the final test score. The intervention units lasted a total of 30 minutes and were divided into three types: conditioning exercises led by a conditioning coach, skill training (led by a sports club coach), and visualization training. Participants were recruited by contacting a sports club and collaborating with the entire team in the U17 category. Players from this team were randomly assigned to one of the three intervention programs, which they completed during the study. Only male active top-level football players who were medically fit to participate in the study were selected. The study involved 24 individuals, of whom 19 were able to participate in all testing and intervention segments....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectMotor imageryen_US
dc.subjectMITen_US
dc.subjectmotor imagery trainingen_US
dc.subjectsocceren_US
dc.subjectathleteen_US
dc.subjectprofessionalen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectvisualization traiingen_US
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjecttrénink pomocí vizualizacecs_CZ
dc.subjectvrcholový sportovcics_CZ
dc.subjectsportovní fyzioterpaiecs_CZ
dc.titleVliv tréninku pomocí představy pohybu na výkonnost vrcholových sportovců: randomizovaná intervenční studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId267000
dc.title.translatedEffect of motor Imagery training on sport specific skills in professional athletesen_US
dc.contributor.refereeGrünerová Lippertová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programPhysiotherapyen_US
thesis.degree.programFyzioterapiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-program.enPhysiotherapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo srovnání vizualizačního tréninku, tradičního tréninku sportovně specifických dovedností a kondičního tréninku pomocí Loughborough soccer passing testu, zaměřeném na hodnocení kvality přihrávky. Metodika byla organizována ve stylu 8 intervenčních segmentů a 3 testování pomocí Loughborough soccer passing testu. Jejich rozdělení bylo první testování, poté 4 intervenční jednotky, průběžné testování pomocí, následující druhý segment 4 intervenčních jednotek a nakonec finální testování. V každém ze tří testování byly naměřeny hodnoty ze dvou měření, které byly následně zprůměrovány pro získání finální hodnoty testu. Intervenční jednotky sestávaly z celkového času 30 min a byly rozděleny na tři typy, kondiční cvičení pod vedením kondičního trenéra, trénink herních dovedností (veden trenérem sportovního klubu) a vizualizační trénink. Nábor probandů probíhal oslovením sportovního klubu a následnou spoluprací s kompletním týmem v kategorii U17. Hráči tohoto týmu byly náhodně rozděleni do tří skupin, kterým byl přiřazen jeden ze tří intervenčních programů, který v průběhu účasti na studii absolvovali. Vybráni byly pouze muži, aktivní hráči vrcholového fotbalu, zdravotně způsobilí pro účast ve studii. Součástí studie bylo 24 jedinců, Z nichž se všech testovacích a intervenčních segmentů...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this study was to compare visualization training, traditional sport-specific skill training, and conditioning training using the Loughborough Soccer Passing Test, which focuses on evaluating passing quality. The methodology was organized into 8 intervention segments and 3 testing sessions using the Loughborough Soccer Passing Test. The schedule consisted of an initial test, followed by 4 intervention units, a mid-term test, then a second segment of 4 intervention units, and finally, a final test. In each of the three testing sessions, values from two measurements were recorded and averaged to obtain the final test score. The intervention units lasted a total of 30 minutes and were divided into three types: conditioning exercises led by a conditioning coach, skill training (led by a sports club coach), and visualization training. Participants were recruited by contacting a sports club and collaborating with the entire team in the U17 category. Players from this team were randomly assigned to one of the three intervention programs, which they completed during the study. Only male active top-level football players who were medically fit to participate in the study were selected. The study involved 24 individuals, of whom 19 were able to participate in all testing and intervention segments....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV