Real-time strategy videogame toolkit for Godot Engine
Knihovna v enginu Godot pro tvorbu počítačových her žánru strategie v reálném čase
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193210Identifikátory
SIS: 272622
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dingle, Adam
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Godot engine|strategie v reálném čase|herní knihovnaKlíčová slova (anglicky)
Godot engine|real-time strategy|game toolkitReal-time strategie (RTS) jsou v posledních letech na vzestupu, ale nástrojů k jejich výrobě je málo. Tato práce představuje sadu nástrojů pro tvorbu 2D RTS her v Godot enginu a zvoleným jazykem je C#. Sada nástrojů obsahuje šablony pro jednotky, budovy, schopnosti, útoky, lidské a AI hráče, mapy, menu a uživatelská rozhraní s příklady jejich použití v demo hře a uživatelskou i programátorskou dokumentací a zároveň jsou open source a umožňují tak maximální modularitu. Použití této sady umožňuje uživateli začít s vývojem hry a prototypováním okamžitě a neztrácet čas s technikáliemi.
Real-time strategy (RTS) games have been on the rise in recent years, but the tools for making them are scarce. This thesis presents a toolkit for creating 2D RTS games in Godot engine and the language of choice is C#. The toolkit contains templates for units, buildings, abilities, attacks, human and AI players, maps, menus and user interface along with examples of their use in a demo game. Both user and programmer documentation is provided and the toolkit is open source and thus allowing for maximum modularity. Using the toolkit allows the user to start developing a game or making a prototype straight away skipping the technical minutiae at the start.