Zobrazit minimální záznam

Culturally Conditioned Barriers in The Education of Socially Disadvantaged Roma Pupils
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorKladiva, Radek
dc.date.accessioned2024-09-30T06:37:45Z
dc.date.available2024-09-30T06:37:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193273
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Téma této diplomové práce se hlouběji věnuje analýze kulturně podmíněných bariér ve vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků. Je tedy zaměřena na oblast a problematiku aktuální, která zůstává prozkoumána nedostatečně. Pro dosažení komplexního vhledu do této problematiky byl zvolen metodologický přístup založený na rozhovorech s jednotlivými respondenty. Ty byly vedeny s pedagogy Základní školy Floriána Bayera v Kopřivnici a odborníky, převážně Romy specializujícími se na problematiku související s edukací romských žáků. Příprava otázek pro rozhovory byla provedena v souladu s vyspecifikovanými výzkumnými otázkami, které vyplynuly z podstaty tématu diplomové práce. Samotné výzkumné šetření bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů, kde byly respondentům kladeny otázky zaměřené na příčiny školní neúspěšnosti romských žáků v procesu vzdělávání související s kulturní, hodnotovou, jazykovou, podpůrnou a edukační rovinou. Většina rozhovorů proběhla osobně nebo v online prostoru. V procesu analýzy dat bylo použito otevřené kódování přepsaných rozhovorů. Kódy byly dále fragmentovány do subkategorií a následně bylo identifikováno osm základních kategorií. Tyto kategorie poskytují strukturovaný rámec pro pochopení komplexního vztahu mezi kulturními bariérami a edukací ve specifickém...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The topic of this thesis delves deeper into the analysis of culturally conditioned barriers in the education of socially disadvantaged Roma students. It focuses on a current and insufficiently explored area and issue. To achieve a comprehensive insight into this issue, a methodological approach based on interviews with individual respondents was chosen. These interviews were conducted with teachers from Florián Bayer Elementary School in Kopřivnice and experts, predominantly Roma individuals specializing in issues related to the education of Roma students. The preparation of interview questions was conducted in accordance with the specified research questions that emerged from the essence of the thesis topic. The research itself was carried out through semi-structured interviews, where respondents were asked questions focusing on the causes of school failure among Roma students in the educational process related to cultural, value, linguistic, supportive, and educational aspects. Most of the interviews took place in person or online. In the data analysis process, open coding of transcribed interviews was used. The codes were further fragmented into subcategories, and subsequently, eight main categories were identified. These categories provide a structured framework for understanding the complex...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRoma studenten_US
dc.subjectRoma languageen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectsocial disadvantageen_US
dc.subjectRoma teaching assistanten_US
dc.subjectRomský žákcs_CZ
dc.subjectromský jazykcs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectsociální znevýhodněnícs_CZ
dc.subjectromský asistent pedagogacs_CZ
dc.titleKulturně podmíněné bariéry ve vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260896
dc.title.translatedCulturally Conditioned Barriers in The Education of Socially Disadvantaged Roma Pupilsen_US
dc.contributor.refereeMužáková, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Téma této diplomové práce se hlouběji věnuje analýze kulturně podmíněných bariér ve vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků. Je tedy zaměřena na oblast a problematiku aktuální, která zůstává prozkoumána nedostatečně. Pro dosažení komplexního vhledu do této problematiky byl zvolen metodologický přístup založený na rozhovorech s jednotlivými respondenty. Ty byly vedeny s pedagogy Základní školy Floriána Bayera v Kopřivnici a odborníky, převážně Romy specializujícími se na problematiku související s edukací romských žáků. Příprava otázek pro rozhovory byla provedena v souladu s vyspecifikovanými výzkumnými otázkami, které vyplynuly z podstaty tématu diplomové práce. Samotné výzkumné šetření bylo realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů, kde byly respondentům kladeny otázky zaměřené na příčiny školní neúspěšnosti romských žáků v procesu vzdělávání související s kulturní, hodnotovou, jazykovou, podpůrnou a edukační rovinou. Většina rozhovorů proběhla osobně nebo v online prostoru. V procesu analýzy dat bylo použito otevřené kódování přepsaných rozhovorů. Kódy byly dále fragmentovány do subkategorií a následně bylo identifikováno osm základních kategorií. Tyto kategorie poskytují strukturovaný rámec pro pochopení komplexního vztahu mezi kulturními bariérami a edukací ve specifickém...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The topic of this thesis delves deeper into the analysis of culturally conditioned barriers in the education of socially disadvantaged Roma students. It focuses on a current and insufficiently explored area and issue. To achieve a comprehensive insight into this issue, a methodological approach based on interviews with individual respondents was chosen. These interviews were conducted with teachers from Florián Bayer Elementary School in Kopřivnice and experts, predominantly Roma individuals specializing in issues related to the education of Roma students. The preparation of interview questions was conducted in accordance with the specified research questions that emerged from the essence of the thesis topic. The research itself was carried out through semi-structured interviews, where respondents were asked questions focusing on the causes of school failure among Roma students in the educational process related to cultural, value, linguistic, supportive, and educational aspects. Most of the interviews took place in person or online. In the data analysis process, open coding of transcribed interviews was used. The codes were further fragmented into subcategories, and subsequently, eight main categories were identified. These categories provide a structured framework for understanding the complex...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV