Zobrazit minimální záznam

Teachers attitudes of towards the education of gifted students at a multi-year gymnasium
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorPalmová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-09-30T06:48:59Z
dc.date.available2024-09-30T06:48:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193333
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou nadaných žáků na víceletých gymnáziích. Konkrétně se zaměřuje na zkoumání postojů učitelů k nadaným žákům na vyšším stupni víceletého gymnázia. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají k těmto studentům a jakou úroveň podpory a rozvoje jim následně poskytují. V teoretické části je podrobně zkoumána problematika nadaných žáků, a to včetně definice klíčových pojmů. Tato práce se zaměřuje na detailní popis nadaných žáků na vyšším stupni víceletých gymnázií a na představení organizací, které se specializují na jejich podporu. Součástí práce je také analýza relevantních odborných dokumentů. Práce se dále věnuje vzdělávacím metodám a charakteristice role učitele. Zvláštní pozornost je věnována také rizikovým skupinám mezi nadanými žáky. V empirické části je proveden výzkum pomocí metody případové studie. Předmětem této studie jsou dvě víceletá gymnázia. Byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a výchovnými poradci těchto gymnázií, které byly následně analyzovány metodou otevřeného kódování. Výsledné kategorie byly podrobně popsány a data byla interpretována. Výsledky výzkumu ukazují na souvislost postojů učitelů s projevy nadaných žáků a jejich motivací. Postoje učitelů jsou ovlivněny chováním nadaných žáků. Z výsledků také vyplývá, že učitelé...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of gifted students at multi-year gymnasium. Specifically, it focuses on examining the attitudes of teachers towards gifted students at the higher level of multi-year gymnasium. The aim of the thesis is to find out what attitudes they have towards these students and what level of support and development they subsequently provide. In the theoretical part, the issue of gifted students is thoroughly examined, including the definition of key terms. This work focuses on a detailed description of gifted students at the higher level of multi-year gymnasium and on the introduction of organizations that specialize in their support. The work also includes an analysis of relevant professional documents. The work further deals with educational methods and the characteristics of the teacher's role. Special attention is also paid to risk groups among gifted students. In the empirical part, the research is carried out using the case study method. The subject of this study are two multi-year gymnasium. Semi-structured interviews were conducted with the teachers and educational counselor of these gymnasium, which were subsequently analyzed by the open coding method. The resulting categories were described in detail and the data were interpreted. The research results show a connection...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgifted studenten_US
dc.subjecttalenten_US
dc.subjectmulti-year gymnasiumen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjecteducational counseloren_US
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectvíceleté gymnáziumcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectvýchovný poradcecs_CZ
dc.titlePostoje učitelů ke vzdělávání nadaných žáků ve víceletém gymnáziucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272415
dc.title.translatedTeachers attitudes of towards the education of gifted students at a multi-year gymnasiumen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou nadaných žáků na víceletých gymnáziích. Konkrétně se zaměřuje na zkoumání postojů učitelů k nadaným žákům na vyšším stupni víceletého gymnázia. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají k těmto studentům a jakou úroveň podpory a rozvoje jim následně poskytují. V teoretické části je podrobně zkoumána problematika nadaných žáků, a to včetně definice klíčových pojmů. Tato práce se zaměřuje na detailní popis nadaných žáků na vyšším stupni víceletých gymnázií a na představení organizací, které se specializují na jejich podporu. Součástí práce je také analýza relevantních odborných dokumentů. Práce se dále věnuje vzdělávacím metodám a charakteristice role učitele. Zvláštní pozornost je věnována také rizikovým skupinám mezi nadanými žáky. V empirické části je proveden výzkum pomocí metody případové studie. Předmětem této studie jsou dvě víceletá gymnázia. Byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a výchovnými poradci těchto gymnázií, které byly následně analyzovány metodou otevřeného kódování. Výsledné kategorie byly podrobně popsány a data byla interpretována. Výsledky výzkumu ukazují na souvislost postojů učitelů s projevy nadaných žáků a jejich motivací. Postoje učitelů jsou ovlivněny chováním nadaných žáků. Z výsledků také vyplývá, že učitelé...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of gifted students at multi-year gymnasium. Specifically, it focuses on examining the attitudes of teachers towards gifted students at the higher level of multi-year gymnasium. The aim of the thesis is to find out what attitudes they have towards these students and what level of support and development they subsequently provide. In the theoretical part, the issue of gifted students is thoroughly examined, including the definition of key terms. This work focuses on a detailed description of gifted students at the higher level of multi-year gymnasium and on the introduction of organizations that specialize in their support. The work also includes an analysis of relevant professional documents. The work further deals with educational methods and the characteristics of the teacher's role. Special attention is also paid to risk groups among gifted students. In the empirical part, the research is carried out using the case study method. The subject of this study are two multi-year gymnasium. Semi-structured interviews were conducted with the teachers and educational counselor of these gymnasium, which were subsequently analyzed by the open coding method. The resulting categories were described in detail and the data were interpreted. The research results show a connection...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV