Zobrazit minimální záznam

Používání alveolárního švihu českými středoškolskými studenty.
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorČervený, Filip
dc.date.accessioned2024-09-30T06:50:26Z
dc.date.available2024-09-30T06:50:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193341
dc.description.abstractTato studie zkoumá výskyt alveolárního švihu, klíčového rysu obecné americké výslovnosti, mezi českými středoškolskými studenty a zkoumá faktory, které mohou ovlivňovat jeho produkci. Teoretická část nejprve představuje americkou angličtinu a její rysy. Dále se zaměřuje na neznělou alveolární plozivu /t/ a její realizace, zejména alveolární švih. Poté se věnuje postojům k přízvuku a kontaku s jazykem jako celku. V praktické části bylo nahráno 20 studentů z jedné střední školy v Praze při čtení seznamu vět, z nichž každá obsahovala zvuk /t/ v pozicích, kde bylo možné použít alveolární švih. Poté byl každému studentovi zaslán online dotazník týkající se různých faktorů, které by mohly ovlivnit jejich výslovnost. Výsledky ukázaly, že studenti, jejichž učitelé používají obecný americký přízvuk, studenti, kteří jsou více vystaveni médiím v anglickém jazyce a studenti, kteří preferují Americkou angličtinu z hlediska akcentu častěji produkují alveolární švih. Na rozdíl od očekávání neměla ale interakce s rodilými mluvčími na míru produkci švihu vliv. KLÍČOVÁ SLOVA alveolární švih, americký přízvuk, výslovnost, čeští studentics_CZ
dc.description.abstractThis study investigates the prevalence of the alveolar flap, a key feature in the General American accent, among Czech high school students and explores factors possibly influencing its production. The theoretical part first introduces American English and its features. It then focuses on the voiceless alveolar plosive /t/ and its realizations, particularly the alveolar flap, before exploring accent attitudes and language exposure as a whole. In the practical part, 20 students from a high school in Prague were recorded reading a list of sentences, each containing a flappable /t/ sound in various positions. Afterward, each student was sent an online questionnaire on various factors that might influence their pronunciation. The findings revealed that students with teachers using the GA accent, students who are more exposed to English- language media and students who have a preference for American English in terms of accent produce the alveolar flap more frequently. Contrary to expectations, interaction with native speakers did not impact the flap rate. KEYWORDS alveolar flap, General American, pronunciation, Czech studentsen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectalveolar flapen_US
dc.subjectGeneral Americanen_US
dc.subjectpronunciationen_US
dc.subjectCzech studentsen_US
dc.subjectalveolární švihcs_CZ
dc.subjectamerická angličtinacs_CZ
dc.subjectvýslovnostcs_CZ
dc.subjectčeští studentics_CZ
dc.titleProduction of alveolar flap by Czech high school students.en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264354
dc.title.translatedPoužívání alveolárního švihu českými středoškolskými studenty.cs_CZ
dc.contributor.refereeMalá, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato studie zkoumá výskyt alveolárního švihu, klíčového rysu obecné americké výslovnosti, mezi českými středoškolskými studenty a zkoumá faktory, které mohou ovlivňovat jeho produkci. Teoretická část nejprve představuje americkou angličtinu a její rysy. Dále se zaměřuje na neznělou alveolární plozivu /t/ a její realizace, zejména alveolární švih. Poté se věnuje postojům k přízvuku a kontaku s jazykem jako celku. V praktické části bylo nahráno 20 studentů z jedné střední školy v Praze při čtení seznamu vět, z nichž každá obsahovala zvuk /t/ v pozicích, kde bylo možné použít alveolární švih. Poté byl každému studentovi zaslán online dotazník týkající se různých faktorů, které by mohly ovlivnit jejich výslovnost. Výsledky ukázaly, že studenti, jejichž učitelé používají obecný americký přízvuk, studenti, kteří jsou více vystaveni médiím v anglickém jazyce a studenti, kteří preferují Americkou angličtinu z hlediska akcentu častěji produkují alveolární švih. Na rozdíl od očekávání neměla ale interakce s rodilými mluvčími na míru produkci švihu vliv. KLÍČOVÁ SLOVA alveolární švih, americký přízvuk, výslovnost, čeští studentics_CZ
uk.abstract.enThis study investigates the prevalence of the alveolar flap, a key feature in the General American accent, among Czech high school students and explores factors possibly influencing its production. The theoretical part first introduces American English and its features. It then focuses on the voiceless alveolar plosive /t/ and its realizations, particularly the alveolar flap, before exploring accent attitudes and language exposure as a whole. In the practical part, 20 students from a high school in Prague were recorded reading a list of sentences, each containing a flappable /t/ sound in various positions. Afterward, each student was sent an online questionnaire on various factors that might influence their pronunciation. The findings revealed that students with teachers using the GA accent, students who are more exposed to English- language media and students who have a preference for American English in terms of accent produce the alveolar flap more frequently. Contrary to expectations, interaction with native speakers did not impact the flap rate. KEYWORDS alveolar flap, General American, pronunciation, Czech studentsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV