Zobrazit minimální záznam

ICP and teaching Czech to Ukrainian pupils
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorBuchta, Jan Jiří
dc.date.accessioned2024-11-29T06:47:11Z
dc.date.available2024-11-29T06:47:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193358
dc.description.abstractPo začátku války na Ukrajině v roce 2022 došlo k výraznému nárůstu počtu dětí s ukrajinštinou jako prvním jazykem ve všech stupních českého vzdělávacího systému. Klíčovou roli v integraci ukrajinských žáků na pražských základních školách hrálo Integrační centrum Praha, o.p.s., které organizovalo jazykové kurzy s cílem usnadnit přechod těchto žáků do českého vzdělávacího systému a zlepšit jejich jazykové dovednosti. Diplomová práce se zaměřuje na deskripci kurzů češtiny pro ukrajinské děti českých základních škol v Integračním centru Praha v letech 2022 a 2023. Metodika zahrnuje analýzu veřejně dostupných materiálů a rozhovorů s klíčovými osobami z Integračního centra. Práce popisuje organizaci, její právní postavení, nabízené služby, výběr a přípravu lektorů, metodiku vyučování a používané učebnice v rámci iniciativy Učebnice pro Ukrajinu. V teoretické části jsou prezentovány organizační aspekty výuky češtiny pro ukrajinské děti a analýza vzdělávacího systému ČR. V závěru teoretické části se práce zaměřuje na specifikaci požadavků na lektory. V praktické části práce popisuje konkrétní případovou studii výuky na ZŠ Ţernosecká, kde se realizovaly kurzy češtiny pro děti z Ukrajiny, popisuje jejich průběh a hodnocení výsledků spolupráce. Výzkum ukazuje, že klíčem k úspěchu byla rychlá organizace kurzů a...cs_CZ
dc.description.abstractAfter the start of the war in Ukraine in 2022, there has been a significant increase in the number of children with Ukrainian as their first language at all levels of the Czech education system.A key role in the integration of Ukrainian pupils in Prague primary schools was played by the organization Integrační centrum Praha,o.p.s., which organized language courses to facilitate the transition of these pupils into the Czech education system and improve their language skills. This thesis focuses on the description of Czech language courses for Ukrainian children in Czech primary schools at the organization Integrační centrum Praha during 2022 and 2023. The methodology of this thesis includes analyzing publicly available materials and interviews with key personnel from Integrační centrum Praha. This paper describes the organization's structure, its legal status, offered services, selection and preparation of teachers, teaching methodology, and textbooks used within the Textbooks for Ukraine initiative. The theoretical part presents organizational aspects of teaching Czech to Ukrainian children and an analysis of the Czech education system. The conclusion of the theoretical part specifies requirements for teachers. The practical part of the thesis details a case study of Czech language courses at the primary...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIntegrační centrum Praha|teaching Czech as a foreign language|language courses for children|primary schools|Základní škola Žernosecká|Ukraininan children|descriptive case study|lecturer|teaching methods|direct method of language teaching|textbook|schoolbook|evaluation of teachingen_US
dc.subjectIntegrační centrum Praha|učitelství češtiny jako cizího jazyka|kurzy pro děti|základní školy|Základní škola Žernosecká|ukrajinské děti|Ukrajina|deskriptivní případová studie|lektor|metodika vyučování|přímá metoda|učebnice|evaluace výsledků vzdělávánícs_CZ
dc.titleICP a výuka češtiny pro ukrajinské žákycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId270724
dc.title.translatedICP and teaching Czech to Ukrainian pupilsen_US
dc.contributor.refereeŠtindlová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství češtiny jako druhého jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech as a Second Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPo začátku války na Ukrajině v roce 2022 došlo k výraznému nárůstu počtu dětí s ukrajinštinou jako prvním jazykem ve všech stupních českého vzdělávacího systému. Klíčovou roli v integraci ukrajinských žáků na pražských základních školách hrálo Integrační centrum Praha, o.p.s., které organizovalo jazykové kurzy s cílem usnadnit přechod těchto žáků do českého vzdělávacího systému a zlepšit jejich jazykové dovednosti. Diplomová práce se zaměřuje na deskripci kurzů češtiny pro ukrajinské děti českých základních škol v Integračním centru Praha v letech 2022 a 2023. Metodika zahrnuje analýzu veřejně dostupných materiálů a rozhovorů s klíčovými osobami z Integračního centra. Práce popisuje organizaci, její právní postavení, nabízené služby, výběr a přípravu lektorů, metodiku vyučování a používané učebnice v rámci iniciativy Učebnice pro Ukrajinu. V teoretické části jsou prezentovány organizační aspekty výuky češtiny pro ukrajinské děti a analýza vzdělávacího systému ČR. V závěru teoretické části se práce zaměřuje na specifikaci požadavků na lektory. V praktické části práce popisuje konkrétní případovou studii výuky na ZŠ Ţernosecká, kde se realizovaly kurzy češtiny pro děti z Ukrajiny, popisuje jejich průběh a hodnocení výsledků spolupráce. Výzkum ukazuje, že klíčem k úspěchu byla rychlá organizace kurzů a...cs_CZ
uk.abstract.enAfter the start of the war in Ukraine in 2022, there has been a significant increase in the number of children with Ukrainian as their first language at all levels of the Czech education system.A key role in the integration of Ukrainian pupils in Prague primary schools was played by the organization Integrační centrum Praha,o.p.s., which organized language courses to facilitate the transition of these pupils into the Czech education system and improve their language skills. This thesis focuses on the description of Czech language courses for Ukrainian children in Czech primary schools at the organization Integrační centrum Praha during 2022 and 2023. The methodology of this thesis includes analyzing publicly available materials and interviews with key personnel from Integrační centrum Praha. This paper describes the organization's structure, its legal status, offered services, selection and preparation of teachers, teaching methodology, and textbooks used within the Textbooks for Ukraine initiative. The theoretical part presents organizational aspects of teaching Czech to Ukrainian children and an analysis of the Czech education system. The conclusion of the theoretical part specifies requirements for teachers. The practical part of the thesis details a case study of Czech language courses at the primary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV