Hra na tělo v rozvoji rytmických dovedností dětí mladšího školního věku
Body percussion in the development of rhythmic skills of children of early school age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193368Identifikátory
SIS: 254562
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kmentová, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hra na tělo, mladší školní věk, rozvoj rytmických dovedností, Orff-Schulwerk, É. Jaques-DalcrozeKlíčová slova (anglicky)
Body percussion, early school age, development of rhythmic skills, Orff Schulwerk, É. Jaques-DalcrozeBakalářská práce se zabývá hrou na tělo v rozvoji rytmických dovedností dětí mladšího školního věku. V teoretické části se práce věnuje charakteristice dětí mladšího školního věku, a to po stránce psychické, fyzické a hudební. Dále se zabývá problematikou rozvoje rytmických dovedností dětí v hodinách hudební výchovy. Vychází z principů Orff-Schulwerku a předkládá náměty rytmických aktivit základních způsobů hry na tělo spolu s doplněním o další možné způsoby, které jsou vhodné pro děti mladšího školního věku. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký je aktuální stav zapojení hry na tělo v hodinách hudební výchovy. Pro sběr dat je využita metoda dotazníkového šetření učitelů hudební výchovy. Dle výsledků dotazníku budou následně navrženy konkrétní aktivity uplatňující hru na tělo, které budou ověřeny v praxi na základní škole. Poznatky získané realizací vybraných hudebních činností a dotazníkového šetření budou následně vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA hra na tělo, mladší školní věk, rozvoj rytmických dovedností, Orff-Schulwerk, É. Jaques- Dalcroze
The bachelor thesis is concerned with body percussion in the development of rhythmic skills of children of early school age. The theoretical part of the thesis is dedicated to the characteristics of children of early school age in terms of psychological, psychical and musical aspects. It also deals with issues of the development of the rhythmic skills of children in music education classes. It is based on the concept of Orff Schulwerk and presents ideas of the basic ways of body percussion rhythmic activities along with the addition of other possible ways that are suitable for children of early school age. The aim of the practical part is to determine the current state of body percussion integration in music education classes. A questionnaire survey method is used to collect data from music teachers. Based on the results of the questionnaire, specific body percussion activities will be proposed and tested in practice at elementary school. The findings obtained from the implementation of the selected music activities and the questionnaire survey will be then evaluated. KEYWORDS Body percussion, early school age, development of rhythmic skills, Orff Schulwerk, É. Jaques-Dalcroze