Zobrazit minimální záznam

Body percussion in the development of rhythmic skills of children of early school age
dc.contributor.advisorJiřičková, Jiřina
dc.creatorPodskalská, Ema
dc.date.accessioned2024-09-30T06:55:21Z
dc.date.available2024-09-30T06:55:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193368
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá hrou na tělo v rozvoji rytmických dovedností dětí mladšího školního věku. V teoretické části se práce věnuje charakteristice dětí mladšího školního věku, a to po stránce psychické, fyzické a hudební. Dále se zabývá problematikou rozvoje rytmických dovedností dětí v hodinách hudební výchovy. Vychází z principů Orff-Schulwerku a předkládá náměty rytmických aktivit základních způsobů hry na tělo spolu s doplněním o další možné způsoby, které jsou vhodné pro děti mladšího školního věku. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký je aktuální stav zapojení hry na tělo v hodinách hudební výchovy. Pro sběr dat je využita metoda dotazníkového šetření učitelů hudební výchovy. Dle výsledků dotazníku budou následně navrženy konkrétní aktivity uplatňující hru na tělo, které budou ověřeny v praxi na základní škole. Poznatky získané realizací vybraných hudebních činností a dotazníkového šetření budou následně vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA hra na tělo, mladší školní věk, rozvoj rytmických dovedností, Orff-Schulwerk, É. Jaques- Dalcrozecs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is concerned with body percussion in the development of rhythmic skills of children of early school age. The theoretical part of the thesis is dedicated to the characteristics of children of early school age in terms of psychological, psychical and musical aspects. It also deals with issues of the development of the rhythmic skills of children in music education classes. It is based on the concept of Orff Schulwerk and presents ideas of the basic ways of body percussion rhythmic activities along with the addition of other possible ways that are suitable for children of early school age. The aim of the practical part is to determine the current state of body percussion integration in music education classes. A questionnaire survey method is used to collect data from music teachers. Based on the results of the questionnaire, specific body percussion activities will be proposed and tested in practice at elementary school. The findings obtained from the implementation of the selected music activities and the questionnaire survey will be then evaluated. KEYWORDS Body percussion, early school age, development of rhythmic skills, Orff Schulwerk, É. Jaques-Dalcrozeen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBody percussionen_US
dc.subjectearly school ageen_US
dc.subjectdevelopment of rhythmic skillsen_US
dc.subjectOrff Schulwerken_US
dc.subjectÉ. Jaques-Dalcrozeen_US
dc.subjecthra na tělocs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectrozvoj rytmických dovednostícs_CZ
dc.subjectOrff-Schulwerkcs_CZ
dc.subjectÉ. Jaques-Dalcrozecs_CZ
dc.titleHra na tělo v rozvoji rytmických dovedností dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254562
dc.title.translatedBody percussion in the development of rhythmic skills of children of early school ageen_US
dc.contributor.refereeKmentová, Milena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Music Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Music Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá hrou na tělo v rozvoji rytmických dovedností dětí mladšího školního věku. V teoretické části se práce věnuje charakteristice dětí mladšího školního věku, a to po stránce psychické, fyzické a hudební. Dále se zabývá problematikou rozvoje rytmických dovedností dětí v hodinách hudební výchovy. Vychází z principů Orff-Schulwerku a předkládá náměty rytmických aktivit základních způsobů hry na tělo spolu s doplněním o další možné způsoby, které jsou vhodné pro děti mladšího školního věku. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký je aktuální stav zapojení hry na tělo v hodinách hudební výchovy. Pro sběr dat je využita metoda dotazníkového šetření učitelů hudební výchovy. Dle výsledků dotazníku budou následně navrženy konkrétní aktivity uplatňující hru na tělo, které budou ověřeny v praxi na základní škole. Poznatky získané realizací vybraných hudebních činností a dotazníkového šetření budou následně vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA hra na tělo, mladší školní věk, rozvoj rytmických dovedností, Orff-Schulwerk, É. Jaques- Dalcrozecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is concerned with body percussion in the development of rhythmic skills of children of early school age. The theoretical part of the thesis is dedicated to the characteristics of children of early school age in terms of psychological, psychical and musical aspects. It also deals with issues of the development of the rhythmic skills of children in music education classes. It is based on the concept of Orff Schulwerk and presents ideas of the basic ways of body percussion rhythmic activities along with the addition of other possible ways that are suitable for children of early school age. The aim of the practical part is to determine the current state of body percussion integration in music education classes. A questionnaire survey method is used to collect data from music teachers. Based on the results of the questionnaire, specific body percussion activities will be proposed and tested in practice at elementary school. The findings obtained from the implementation of the selected music activities and the questionnaire survey will be then evaluated. KEYWORDS Body percussion, early school age, development of rhythmic skills, Orff Schulwerk, É. Jaques-Dalcrozeen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV