Zobrazit minimální záznam

Analysis of Employment of Secondary School Graduates from Jedlička's Institute in Society
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorSerbusová, Lucie
dc.date.accessioned2024-10-01T06:35:27Z
dc.date.available2024-10-01T06:35:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193415
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje přechodu absolventů středních škol Jedličkova ústavu (dále SŠ JÚ) v Praze na trh práce a zkoumá faktory související s tranzicí. Práce obsahuje vysvětlení základních pojmů vztahujících se k dané problematice. Na to navazuje výzkumná část, ve které byly využity dvě techniky sběru dat. Byly uskutečněny polostrukturované rozhovory s osmi bývalými studenty SŠ JÚ. Ty byly dále doplněny dvěma nestandardizovanými dotazníky, vyplněné od pracovně neaktivních absolventů SŠ JÚ a třídních učitelů spolu s asistenty pedagoga, a jedním rozhovorem s bývalou sociální pracovnicí v tranzitním programu v Jedličkově ústavu a školy (dále JÚŠ). Cílem práce bylo popsat tranzici po studiu v JÚŠ na trh práce, co to znamená, jak vypadá a co to obnáší. Dále se práce zaměřuje na možnosti pracovní seberealizace osob s tělesným a kombinovaným postižením, reflektuje studium a podporu JÚŠ, popisuje bariéry a žádoucí podporu při přechodu na trh práce. Z výsledků vyplývá, že přechod absolventů SŠ JÚ na trh práce je ovlivněn mnoha faktory. Tranzice je pro absolventy náročným, individuálním, procesem, ale uvědomují si její důležitost a vlastní aktivita je základem úspěchu. S dostatečnou podporou se zvyšují šance na uplatnění na trhu práce. Stát se snaží o vyrovnávání příležitostí, ale mělo by se zapracovat na...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the changeover of absolvents of Jedlička Institute in Prague (further as SŠ JÚ) to the labour market and investigates factors related to that transition. The work provides an explanation of basic terms related to this issue. The research part follows, in which two data collection methods were used. Firstly, semi-structured interviews with eight former students of SŠ JÚ were conducted. Then they were further supplemented with two non-standardized questionnaires, filled out by the unemployed absolvents of SŠ JÚ and class teachers with the teaching assistants, and one interview with the former social worker in the transition program in Jedlička Institute and Schools (further as JÚŠ). This work aims to describe the transition to the workplace after graduating JÚŠ and what it means, what it looks like, and what it involves. It examines the options of work self-realization for people with physical and multiple disabilities, with an emphasis on the relationship of studies and support of JÚŠ, the obstacles, and required support during that entry to the labour market. The results of this study show that the changeover of graduates of SŠ JÚ to the job market is influenced by multiple factors. For the graduates, the transition is a difficult individual process, but they are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectabsolvents of Jedlička instituteen_US
dc.subjecttransition programen_US
dc.subjectentry to the labour marketen_US
dc.subjectobstacles in societyen_US
dc.subjectsupport of absolventsen_US
dc.subjectabsolventi střední školy Jedličkova ústavucs_CZ
dc.subjecttranzitní programcs_CZ
dc.subjectpřechod na trh prácecs_CZ
dc.subjectbariéry ve společnostics_CZ
dc.subjectpodpora absolventůcs_CZ
dc.titlePracovní uplatnění absolventů středních škol Jedličkova ústavu ve společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256935
dc.title.translatedAnalysis of Employment of Secondary School Graduates from Jedlička's Institute in Societyen_US
dc.contributor.refereeKadrnožková, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje přechodu absolventů středních škol Jedličkova ústavu (dále SŠ JÚ) v Praze na trh práce a zkoumá faktory související s tranzicí. Práce obsahuje vysvětlení základních pojmů vztahujících se k dané problematice. Na to navazuje výzkumná část, ve které byly využity dvě techniky sběru dat. Byly uskutečněny polostrukturované rozhovory s osmi bývalými studenty SŠ JÚ. Ty byly dále doplněny dvěma nestandardizovanými dotazníky, vyplněné od pracovně neaktivních absolventů SŠ JÚ a třídních učitelů spolu s asistenty pedagoga, a jedním rozhovorem s bývalou sociální pracovnicí v tranzitním programu v Jedličkově ústavu a školy (dále JÚŠ). Cílem práce bylo popsat tranzici po studiu v JÚŠ na trh práce, co to znamená, jak vypadá a co to obnáší. Dále se práce zaměřuje na možnosti pracovní seberealizace osob s tělesným a kombinovaným postižením, reflektuje studium a podporu JÚŠ, popisuje bariéry a žádoucí podporu při přechodu na trh práce. Z výsledků vyplývá, že přechod absolventů SŠ JÚ na trh práce je ovlivněn mnoha faktory. Tranzice je pro absolventy náročným, individuálním, procesem, ale uvědomují si její důležitost a vlastní aktivita je základem úspěchu. S dostatečnou podporou se zvyšují šance na uplatnění na trhu práce. Stát se snaží o vyrovnávání příležitostí, ale mělo by se zapracovat na...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the changeover of absolvents of Jedlička Institute in Prague (further as SŠ JÚ) to the labour market and investigates factors related to that transition. The work provides an explanation of basic terms related to this issue. The research part follows, in which two data collection methods were used. Firstly, semi-structured interviews with eight former students of SŠ JÚ were conducted. Then they were further supplemented with two non-standardized questionnaires, filled out by the unemployed absolvents of SŠ JÚ and class teachers with the teaching assistants, and one interview with the former social worker in the transition program in Jedlička Institute and Schools (further as JÚŠ). This work aims to describe the transition to the workplace after graduating JÚŠ and what it means, what it looks like, and what it involves. It examines the options of work self-realization for people with physical and multiple disabilities, with an emphasis on the relationship of studies and support of JÚŠ, the obstacles, and required support during that entry to the labour market. The results of this study show that the changeover of graduates of SŠ JÚ to the job market is influenced by multiple factors. For the graduates, the transition is a difficult individual process, but they are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV