Zobrazit minimální záznam

Comparison of Legal Education in Elementary Schools in the Czech Republic and Poland
dc.contributor.advisorUrban, Michal
dc.creatorLukeš, Adam
dc.date.accessioned2024-10-01T06:40:21Z
dc.date.available2024-10-01T06:40:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193435
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Komparace výuky práva na základních školách v České a Polské republice" je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje zejména jednotlivé školské systémy a učebnice a je brána jako úvodní. Jsou zde vysvětleny rozdíly v přístupu k výuce výchovy k občanství a výchovy ke zdraví na základních školách v České republice a vědy o společnosti v Polské republice skrze rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání v obou zemích a učebnicích. V této kapitole je snaha zasadit následnou komparaci do kontextu obou systémů vzdělávání. Druhá část se soustředí již na samotné srovnání vybraných témat výchovy k občanství skrze rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poslední část práce následně tato témata komparuje s ohledem na zpracování v učebnicích obou zemí. Cílem této práce je seznámit čtenáře s hlavními rozdíly, které se vyskytují v rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání a v učebnicích. Komparovaná témata z výchovy k občanství a vědy o společnosti jsou vybrána z podobných tematických okruhů - v České republice Člověk, stát a právo a v Polské republice Právo. Některé témata jsou opatřena krátkým komentářem autora, který má s výukou těchto témat vlastní zkušenost díky možnosti tandemové výuky na Základní škole Jižní IV v Praze. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis is divided into three main parts. The first part primarily describes the individual school systems and textbooks and serves as an introduction. It explains the differences in approaches to civic education in primary schools in the Czech Republic and social science in Poland through the framework educational programs for primary education in both countries and textbooks. This chapter aims to contextualize the subsequent comparison within the educational systems of both countries. The second part focuses on the direct comparison of selected topics in civic education through the framework educational program for primary education. The final part of the thesis compares these topics with respect to their treatment in textbooks from both countries. The aim of this thesis is to acquaint the reader with the main differences found in the framework educational programs for primary education and textbooks. The compared topics in citizenship education and social science are selected from similar thematic areas - in the Czech Republic, "Člověk, stát a právo," and in Poland, "Právo." Some topics are supplemented with brief comments by the author, who has personal experience with teaching these topics through the opportunity of tandem teaching at the primary school ZŠ Jižní IV. in Prague....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectNational Curricular Framework for Primary Educationen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectPolanden_US
dc.subjectlegal educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectPolská republikacs_CZ
dc.subjectvýuka právacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleKomparace výuky práva na základních školách v České a Polské republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270714
dc.title.translatedComparison of Legal Education in Elementary Schools in the Czech Republic and Polanden_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Michaela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma "Komparace výuky práva na základních školách v České a Polské republice" je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje zejména jednotlivé školské systémy a učebnice a je brána jako úvodní. Jsou zde vysvětleny rozdíly v přístupu k výuce výchovy k občanství a výchovy ke zdraví na základních školách v České republice a vědy o společnosti v Polské republice skrze rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání v obou zemích a učebnicích. V této kapitole je snaha zasadit následnou komparaci do kontextu obou systémů vzdělávání. Druhá část se soustředí již na samotné srovnání vybraných témat výchovy k občanství skrze rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Poslední část práce následně tato témata komparuje s ohledem na zpracování v učebnicích obou zemí. Cílem této práce je seznámit čtenáře s hlavními rozdíly, které se vyskytují v rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání a v učebnicích. Komparovaná témata z výchovy k občanství a vědy o společnosti jsou vybrána z podobných tematických okruhů - v České republice Člověk, stát a právo a v Polské republice Právo. Některé témata jsou opatřena krátkým komentářem autora, který má s výukou těchto témat vlastní zkušenost díky možnosti tandemové výuky na Základní škole Jižní IV v Praze. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis is divided into three main parts. The first part primarily describes the individual school systems and textbooks and serves as an introduction. It explains the differences in approaches to civic education in primary schools in the Czech Republic and social science in Poland through the framework educational programs for primary education in both countries and textbooks. This chapter aims to contextualize the subsequent comparison within the educational systems of both countries. The second part focuses on the direct comparison of selected topics in civic education through the framework educational program for primary education. The final part of the thesis compares these topics with respect to their treatment in textbooks from both countries. The aim of this thesis is to acquaint the reader with the main differences found in the framework educational programs for primary education and textbooks. The compared topics in citizenship education and social science are selected from similar thematic areas - in the Czech Republic, "Člověk, stát a právo," and in Poland, "Právo." Some topics are supplemented with brief comments by the author, who has personal experience with teaching these topics through the opportunity of tandem teaching at the primary school ZŠ Jižní IV. in Prague....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV