dc.contributor.advisor | Semerák, Vilém | |
dc.creator | Chen, Yifan | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T21:41:56Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T21:41:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193444 | |
dc.description.abstract | Článek zkoumá roli zemí středovýchodní Evropy (SVE) a Čí ny v meziná rodní m automobilovém průmyslu. Výzkum využívá databázi OECD-ICIO pokrý vají cí období 1995-2020 a provádí analýzu vstupů a výstupů (IO) a analýzu sítě IO v automobilových odvětvích. Databáze BACI pokrývající období 2017-2022 je použita k provedení IO sítí v sektoru elektrických vozidel. Zjistili jsme, že Čí na se stala centrem globální automobilové sítě a střední a východní Evropa se v letech 1995- 2020 k této síti přiblížila. Výroba vozidel v Čí ně byla lokalizována a celý proces od výroby komponentů až po montáž mohl být dokončen v Čí ně. Výroba vozidel ve střední a východní Evropě je orientována na vývoz. Model automobilového průmyslu v zemích SVE je "tovární ekonomikou", která přispívá k čá stem automobilové ho GVC s nízkou přidanou hodnotou. Situace roztříštěnosti evropského hodnotového řetězce automobilového průmyslu je zřejmější. Kromě toho Čí na a země SVE postupně přecházejí na odvětví elektromobilů. Čí na se stala druhou největší zemí v síti a země SVE se přiblížily centru. Stále více čí nských společností zabývajících se výrobou elektromobilů investuje a staví továrny na výrobu elektromobilů v Evropě. Země SVE přilákaly zahraniční investice do odvětví souvisejících s EV. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Automotive industry | en_US |
dc.subject | EV industry | en_US |
dc.subject | global value chain | en_US |
dc.subject | China | en_US |
dc.subject | CEE countries | en_US |
dc.subject | Automobilový průmysl | cs_CZ |
dc.subject | průmysl elektrických vozidel | cs_CZ |
dc.subject | globální hodnotový řetězec | cs_CZ |
dc.subject | Čína | cs_CZ |
dc.subject | země střední a východní Evropy | cs_CZ |
dc.title | The changing role of global automotive industry: Analyze the automotive international trade of CEE countries and China | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Department of Russian and East European Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra ruských a východoevropských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 251413 | |
dc.title.translated | Měnící se role globálního automobilového průmyslu: analýza mezinárodního obchodu automobilového průmysly zemí střední a východní Evropy a Číny | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Li, Yating | |
dc.contributor.referee | Paulus, Michal | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business | en_US |
thesis.degree.discipline | International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business | cs_CZ |
thesis.degree.program | International Masters in Economy, State and Society | en_US |
thesis.degree.program | International Masters in Economy, State and Society | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business | en_US |
uk.degree-program.cs | International Masters in Economy, State and Society | cs_CZ |
uk.degree-program.en | International Masters in Economy, State and Society | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Článek zkoumá roli zemí středovýchodní Evropy (SVE) a Čí ny v meziná rodní m automobilovém průmyslu. Výzkum využívá databázi OECD-ICIO pokrý vají cí období 1995-2020 a provádí analýzu vstupů a výstupů (IO) a analýzu sítě IO v automobilových odvětvích. Databáze BACI pokrývající období 2017-2022 je použita k provedení IO sítí v sektoru elektrických vozidel. Zjistili jsme, že Čí na se stala centrem globální automobilové sítě a střední a východní Evropa se v letech 1995- 2020 k této síti přiblížila. Výroba vozidel v Čí ně byla lokalizována a celý proces od výroby komponentů až po montáž mohl být dokončen v Čí ně. Výroba vozidel ve střední a východní Evropě je orientována na vývoz. Model automobilového průmyslu v zemích SVE je "tovární ekonomikou", která přispívá k čá stem automobilové ho GVC s nízkou přidanou hodnotou. Situace roztříštěnosti evropského hodnotového řetězce automobilového průmyslu je zřejmější. Kromě toho Čí na a země SVE postupně přecházejí na odvětví elektromobilů. Čí na se stala druhou největší zemí v síti a země SVE se přiblížily centru. Stále více čí nských společností zabývajících se výrobou elektromobilů investuje a staví továrny na výrobu elektromobilů v Evropě. Země SVE přilákaly zahraniční investice do odvětví souvisejících s EV. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |