Zobrazit minimální záznam

Pupil with support measures in a small school with a composite classes
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorRichterová, Marie
dc.date.accessioned2024-11-29T13:00:13Z
dc.date.available2024-11-29T13:00:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193459
dc.description.abstractDiplomová práce se soustředí na strategie a přístupy v oblasti vzdělávání žáků s podpůrnými opat- řeními v kontextu malotřídní školy. V rámci výzkumu byla sledována čtveřice žáků s diagnosti- kovanými specifickými poruchami učení, ADHD a poruchami chování. Hlavním cílem práce bylo identifikovat a popsat metody výuky, analyzovat praktické postupy a zkoumat okolnosti vzdělávání těchto žáků ve vybrané malotřídní škole. Dále byl kladen důraz na to, jak tyto pedagogické postupy ovlivnily přístup žáků k vzdělávání. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou etapách. První etapa zahrnovala studium a detailní analýzu osobních dokumentů sledovaných žáků. Ve druhé etapě byly provedeny strukturované rozhovory se zákonnými zástupci žáků a pedagogickým týmem dané školy. K získání a interpretaci výsledků roz- hovorů byla použita metoda otevřeného kódování. Zjištění ukazují, že klíčem k úspěchu je adaptabilní vzdělávací systém, který integruje metody jako asistenci pedagoga a speciálně přizpůsobené vzdělávací programy, a zároveň podporuje sociální a emoční rozvoj žáků prostřednictvím aktivit mimo tradiční učební prostředí. Práce zdůrazňuje vý- znam pravidelné spolupráce s rodinami a efektivní pedagogické strategie pro podporu společného vzdělávání. Výsledky tohoto výzkumného šetření ukazují paralely s výsledky...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on strategies and approaches for educating students with support measures within the context of a small-class school. The study monitored four students diagnosed with spe- cific learning disorders, ADHD, and behavioral disorders. The main goal of the thesis was to identify and describe teaching methods, analyze practical proce- dures, and examine the circumstances of educating these students in a selected small-class school. Emphasis was also placed on how these pedagogical practices influenced the students' approach to education. The research investigation was conducted in two stages. The first stage involved studying and detai- led analysis of personal documents of the observed students. In the second stage, structured in- terviews were conducted with the legal representatives of the students and the educational team of the school. Open coding was used to obtain and interpret the results of the interviews. Findings indicate that the key to success is an adaptable educational system that integrates methods such as teacher assistance and specially tailored curricula, while also supporting the social and emo- tional development of students through activities outside the traditional educational environment. The thesis highlights the importance of regular cooperation with families...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstudent with support measuresen_US
dc.subjectsmall-class schoolen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectindividual approachen_US
dc.subjectinteractive processen_US
dc.subjectžák s podpůrným opatřenícs_CZ
dc.subjectmalotřídní školacs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectindividuální přístupcs_CZ
dc.subjectinteraktivní procescs_CZ
dc.titleŽáci s podpůrným opatřením v malotřídní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246797
dc.title.translatedPupil with support measures in a small school with a composite classesen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se soustředí na strategie a přístupy v oblasti vzdělávání žáků s podpůrnými opat- řeními v kontextu malotřídní školy. V rámci výzkumu byla sledována čtveřice žáků s diagnosti- kovanými specifickými poruchami učení, ADHD a poruchami chování. Hlavním cílem práce bylo identifikovat a popsat metody výuky, analyzovat praktické postupy a zkoumat okolnosti vzdělávání těchto žáků ve vybrané malotřídní škole. Dále byl kladen důraz na to, jak tyto pedagogické postupy ovlivnily přístup žáků k vzdělávání. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou etapách. První etapa zahrnovala studium a detailní analýzu osobních dokumentů sledovaných žáků. Ve druhé etapě byly provedeny strukturované rozhovory se zákonnými zástupci žáků a pedagogickým týmem dané školy. K získání a interpretaci výsledků roz- hovorů byla použita metoda otevřeného kódování. Zjištění ukazují, že klíčem k úspěchu je adaptabilní vzdělávací systém, který integruje metody jako asistenci pedagoga a speciálně přizpůsobené vzdělávací programy, a zároveň podporuje sociální a emoční rozvoj žáků prostřednictvím aktivit mimo tradiční učební prostředí. Práce zdůrazňuje vý- znam pravidelné spolupráce s rodinami a efektivní pedagogické strategie pro podporu společného vzdělávání. Výsledky tohoto výzkumného šetření ukazují paralely s výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on strategies and approaches for educating students with support measures within the context of a small-class school. The study monitored four students diagnosed with spe- cific learning disorders, ADHD, and behavioral disorders. The main goal of the thesis was to identify and describe teaching methods, analyze practical proce- dures, and examine the circumstances of educating these students in a selected small-class school. Emphasis was also placed on how these pedagogical practices influenced the students' approach to education. The research investigation was conducted in two stages. The first stage involved studying and detai- led analysis of personal documents of the observed students. In the second stage, structured in- terviews were conducted with the legal representatives of the students and the educational team of the school. Open coding was used to obtain and interpret the results of the interviews. Findings indicate that the key to success is an adaptable educational system that integrates methods such as teacher assistance and specially tailored curricula, while also supporting the social and emo- tional development of students through activities outside the traditional educational environment. The thesis highlights the importance of regular cooperation with families...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV