Zobrazit minimální záznam

Glocalization of products from a linguistic perspective in gastronomy
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorKubíček, Matyáš
dc.date.accessioned2024-11-29T18:06:56Z
dc.date.available2024-11-29T18:06:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193507
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá konceptem glokalizace v gastronomii, což je kombinace slov globalizace a lokalizace. Cílem práce je analyzovat, jak firmy přizpůsobují své produkty a služby místním podmínkám a preferencím, zatímco využívají výhod globálního měřítka. Práce se skládá z teoretické části, která definuje pojem glokalizace, sleduje její historické kořeny, současné trendy a důsledky. Dále se zaměřuje na proces glokalizace produktů a uvádí konkrétní příklady z gastronomického průmyslu. Empirická část práce se věnuje kvantitativnímu hodnocení efektivity glokalizace v gastronomii, analyzuje faktory ovlivňující účinnost glokalizace a identifikuje případné limity. Výzkumné otázky se zaměřují na rozdíly v zákaznické spokojenosti mezi standardizovanými produkty a produkty přizpůsobenými místním podmínkám, vliv glokalizace na loajalitu zákazníků a faktory ovlivňující zákaznické preference pro glokalizované produkty. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků distribuovaných mezi 200 respondenty z různých demografických skupin. Výsledky ukázaly, že glokalizované produkty dosahují vyšší úrovně spokojenosti a loajality zákazníků ve srovnání se standardizovanými produkty. Statistické analýzy potvrdily významné rozdíly v hodnocení spokojenosti a loajality mezi těmito dvěma typy produktů. Práce přináší cenné...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the concept of glocalization in gastronomy, which is a combination of globalization and localization. The aim of the thesis is to analyze how companies adapt their products and services to local conditions and preferences while leveraging the advantages of a global scale. The thesis consists of a theoretical part that defines the term glocalization, traces its historical roots, current trends, and consequences. It also focuses on the process of product glocalization and provides specific examples from the gastronomic industry. The empirical part of the thesis is dedicated to quantitatively assessing the effectiveness of glocalization in gastronomy, analyzing factors influencing the efficiency of glocalization, and identifying potential limitations. The research questions focus on differences in customer satisfaction between standardized products and products adapted to local conditions, the impact of glocalization on customer loyalty, and factors influencing customer preferences for glocalized products. The research was conducted using questionnaires distributed among 200 respondents from various demographic groups. The results showed that glocalized products achieve higher levels of customer satisfaction and loyalty compared to standardized products. Statistical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectglocalizationen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectlocalizationen_US
dc.subjectgastronomyen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectloyaltyen_US
dc.subjectmarketing strategiesen_US
dc.subjectglokalizacecs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectlokalizacecs_CZ
dc.subjectgastronomiecs_CZ
dc.subjectzákaznická spokojenostcs_CZ
dc.subjectloajalitacs_CZ
dc.subjectmarketingové strategiecs_CZ
dc.titleGlokalizace produktů z jazykového pohledu v gastronomiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId270260
dc.title.translatedGlocalization of products from a linguistic perspective in gastronomyen_US
dc.contributor.refereeSchneiderová, Soňa
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá konceptem glokalizace v gastronomii, což je kombinace slov globalizace a lokalizace. Cílem práce je analyzovat, jak firmy přizpůsobují své produkty a služby místním podmínkám a preferencím, zatímco využívají výhod globálního měřítka. Práce se skládá z teoretické části, která definuje pojem glokalizace, sleduje její historické kořeny, současné trendy a důsledky. Dále se zaměřuje na proces glokalizace produktů a uvádí konkrétní příklady z gastronomického průmyslu. Empirická část práce se věnuje kvantitativnímu hodnocení efektivity glokalizace v gastronomii, analyzuje faktory ovlivňující účinnost glokalizace a identifikuje případné limity. Výzkumné otázky se zaměřují na rozdíly v zákaznické spokojenosti mezi standardizovanými produkty a produkty přizpůsobenými místním podmínkám, vliv glokalizace na loajalitu zákazníků a faktory ovlivňující zákaznické preference pro glokalizované produkty. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků distribuovaných mezi 200 respondenty z různých demografických skupin. Výsledky ukázaly, že glokalizované produkty dosahují vyšší úrovně spokojenosti a loajality zákazníků ve srovnání se standardizovanými produkty. Statistické analýzy potvrdily významné rozdíly v hodnocení spokojenosti a loajality mezi těmito dvěma typy produktů. Práce přináší cenné...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the concept of glocalization in gastronomy, which is a combination of globalization and localization. The aim of the thesis is to analyze how companies adapt their products and services to local conditions and preferences while leveraging the advantages of a global scale. The thesis consists of a theoretical part that defines the term glocalization, traces its historical roots, current trends, and consequences. It also focuses on the process of product glocalization and provides specific examples from the gastronomic industry. The empirical part of the thesis is dedicated to quantitatively assessing the effectiveness of glocalization in gastronomy, analyzing factors influencing the efficiency of glocalization, and identifying potential limitations. The research questions focus on differences in customer satisfaction between standardized products and products adapted to local conditions, the impact of glocalization on customer loyalty, and factors influencing customer preferences for glocalized products. The research was conducted using questionnaires distributed among 200 respondents from various demographic groups. The results showed that glocalized products achieve higher levels of customer satisfaction and loyalty compared to standardized products. Statistical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeF
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV