Zobrazit minimální záznam

Early intervention care and its importance considering intervention of families of children with hearing impairment
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorŠamsová, Barbora
dc.date.accessioned2024-10-01T07:04:57Z
dc.date.available2024-10-01T07:04:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193541
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována významu intervence rané péče v rodinách dětí se sluchovým postižením. Teoretická část se zabývá sluchovým postižením, jeho kategorizací, včasnou diagnostikou a možnostmi kompenzace. Dále je popsána osobnost dítěte se sluchovým postižením raného věku, představena jsou jednotlivá vývojová a stadia a specifika pro tuto konkrétní skupinu dětí. Jedna z podkapitol je věnována vývoji komunikace a nejběžněji využívaným komunikačním systémům. Popsána je také rodina dítěte se sluchovým postižením. A v neposlední řadě se tato část práce zabývá teorií rané péče a jejím legislativním vymezením v tuzemském kontextu a následně předškolním vzděláváním a inkluzí dětí se sluchovým postižením. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativním přístupem. Hlavním výzkumným cílem této práce je zjistit aktuální způsob poskytování odborné intervence rodinám dětí se sluchovým postižením a popsat probíhající spolupráci mezi jednotlivými subjekty. Konkrétně je kladen důraz na popsání vztahu mateřských škol a rané péče, především jsou pak zkoumány důvody a přínosy této spolupráce. Výzkumný vzorek pochází z jednoho regionu, popisovaná spolupráce je tak reálná. Využitou výzkumnou metodou jsou polostrukturované rozhovory, které byly distribuovány odborníkům věnujícím se rané intervenci a jsou vyhodnoceny...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dedicated to the importance of early childhood intervention in families of children with hearing impairment. The theoretical part deals with hearing impairment, its categorization, early diagnosis and possibilities of compensation. Furthermore, the personality of the child with early hearing impairment is described, the different developmental stages and specifics for this particular group of children are presented. One of the subchapters is devoted to the development of communication and the most commonly used communication systems. The family of the child with hearing impairment is also described. Last but not least, this part of the thesis deals with the theory of early childhood intervation and its legislative definition in the domestic context, followed by preschool education and inclusion of children with hearing impairment. The research is conducted using a qualitative approach. The main research aim of this thesis is to identify the current way of providing professional intervention to families of children with hearing impairment and to describe the ongoing cooperation between the different subjects. Specifically, the focus is on describing the relationship between preeschools and early childhood care, and in particular the reasons for and benefits of this collaboration are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEarly Childhood Interventionen_US
dc.subjectHearing Impairmenten_US
dc.subjectFamilies of Children with Hearing Impairmenten_US
dc.subjectImportance of ECIen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectraná péčecs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectrodiny dětí se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectvýznam rané péčecs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.titleRaná péče a její význam v oblasti intervence rodin dítěte se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270450
dc.title.translatedEarly intervention care and its importance considering intervention of families of children with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována významu intervence rané péče v rodinách dětí se sluchovým postižením. Teoretická část se zabývá sluchovým postižením, jeho kategorizací, včasnou diagnostikou a možnostmi kompenzace. Dále je popsána osobnost dítěte se sluchovým postižením raného věku, představena jsou jednotlivá vývojová a stadia a specifika pro tuto konkrétní skupinu dětí. Jedna z podkapitol je věnována vývoji komunikace a nejběžněji využívaným komunikačním systémům. Popsána je také rodina dítěte se sluchovým postižením. A v neposlední řadě se tato část práce zabývá teorií rané péče a jejím legislativním vymezením v tuzemském kontextu a následně předškolním vzděláváním a inkluzí dětí se sluchovým postižením. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativním přístupem. Hlavním výzkumným cílem této práce je zjistit aktuální způsob poskytování odborné intervence rodinám dětí se sluchovým postižením a popsat probíhající spolupráci mezi jednotlivými subjekty. Konkrétně je kladen důraz na popsání vztahu mateřských škol a rané péče, především jsou pak zkoumány důvody a přínosy této spolupráce. Výzkumný vzorek pochází z jednoho regionu, popisovaná spolupráce je tak reálná. Využitou výzkumnou metodou jsou polostrukturované rozhovory, které byly distribuovány odborníkům věnujícím se rané intervenci a jsou vyhodnoceny...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dedicated to the importance of early childhood intervention in families of children with hearing impairment. The theoretical part deals with hearing impairment, its categorization, early diagnosis and possibilities of compensation. Furthermore, the personality of the child with early hearing impairment is described, the different developmental stages and specifics for this particular group of children are presented. One of the subchapters is devoted to the development of communication and the most commonly used communication systems. The family of the child with hearing impairment is also described. Last but not least, this part of the thesis deals with the theory of early childhood intervation and its legislative definition in the domestic context, followed by preschool education and inclusion of children with hearing impairment. The research is conducted using a qualitative approach. The main research aim of this thesis is to identify the current way of providing professional intervention to families of children with hearing impairment and to describe the ongoing cooperation between the different subjects. Specifically, the focus is on describing the relationship between preeschools and early childhood care, and in particular the reasons for and benefits of this collaboration are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV