dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Vohlídková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T08:15:05Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T08:15:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193543 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce s názvem Koncept intimního občanství jako součást občanské výchovy na 2. stupni základních škol si klade za cíl prostřednictvím porovnání klíčových dokumentů pro výuku sexuální výchovy, jako je Mezinárodní příručka pro výuku komplexní sexuální výchovy od Světové zdravotnické organizace či Standardy pro sexuální výchovu v Evropě, identifikovat společná témata sexuální a občanské výchovy. Vychází z komplexního pojetí výchovy, které zahrnuje biologickou, emoční a sociální stránku s důrazem na tzv. koncept intimního občanství. Práce srovnává kurikula základního vzdělávání vybraných zemí (Francie, Velké Británie a Polska) a porovnává je s českým Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání z hlediska jejich komplexity, konkrétnosti a míry praktického zaměření výstupů. Práce ukazuje zpracování témat sexuální výchovy ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech, které s klíčovými dokumenty srovnává. Zároveň popisuje současný stav výuky sexuální výchovy na českých základních a středních školách. Na základě zjištění byly navrženy vlastní aktivity odpovídající mezinárodním metodickým doporučením, které naplňují vizi komplexní sexuální výchovy. Klíčová slova: intimní občanství, komplexní sexuální výchova, rámcový vzdělávací program, 2. stupeň základní školy | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis titled The Concept of Intimate Citizenship as Part of Civic Education at the Lower Secondary School aims to compare key documents for sexual education, such as the International Technical Guidance on Sexuality Education from the WHO and the Standards for Sexual Education in Europe. It identifies common themes in sexual and civic education, emphasizing a comprehensive approach that includes biological, emotional, and social aspects, with a focus on the concept of intimate citizenship. The thesis compares curricula from selected countries (France, the United Kingdom, and Poland) with the Czech Framework Educational Program in terms of complexity, specificity, and practical focus of outcomes. Additionally, it examines how sexual education topics are addressed in selected textbooks and workbooks, comparing them with key documents. Furthermore, it describes the current state of sexual education in Czech lower secondary and high schools. Based on the findings, the thesis proposes activities aligned with international methodological recommendations, aiming to fulfill the vision of comprehensive sexual education. Key words: intimate citizenship, comprehensive sexual education, framework educational program, lower secondary school | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | intimate citizenship | en_US |
dc.subject | comprehensive sexual education | en_US |
dc.subject | framework educational program | en_US |
dc.subject | lower secondary school | en_US |
dc.subject | intimní občanství | cs_CZ |
dc.subject | komplexní sexuální výchova | cs_CZ |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | 2. stupeň základní školy | cs_CZ |
dc.title | Koncept intimního občanství jako součást občanského vzdělávání na 2. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271447 | |
dc.title.translated | Concept of intimate citizenship as part of civic education at the lower secondary school | en_US |
dc.contributor.referee | Lánský, Ondřej | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce s názvem Koncept intimního občanství jako součást občanské výchovy na 2. stupni základních škol si klade za cíl prostřednictvím porovnání klíčových dokumentů pro výuku sexuální výchovy, jako je Mezinárodní příručka pro výuku komplexní sexuální výchovy od Světové zdravotnické organizace či Standardy pro sexuální výchovu v Evropě, identifikovat společná témata sexuální a občanské výchovy. Vychází z komplexního pojetí výchovy, které zahrnuje biologickou, emoční a sociální stránku s důrazem na tzv. koncept intimního občanství. Práce srovnává kurikula základního vzdělávání vybraných zemí (Francie, Velké Británie a Polska) a porovnává je s českým Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání z hlediska jejich komplexity, konkrétnosti a míry praktického zaměření výstupů. Práce ukazuje zpracování témat sexuální výchovy ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech, které s klíčovými dokumenty srovnává. Zároveň popisuje současný stav výuky sexuální výchovy na českých základních a středních školách. Na základě zjištění byly navrženy vlastní aktivity odpovídající mezinárodním metodickým doporučením, které naplňují vizi komplexní sexuální výchovy. Klíčová slova: intimní občanství, komplexní sexuální výchova, rámcový vzdělávací program, 2. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis titled The Concept of Intimate Citizenship as Part of Civic Education at the Lower Secondary School aims to compare key documents for sexual education, such as the International Technical Guidance on Sexuality Education from the WHO and the Standards for Sexual Education in Europe. It identifies common themes in sexual and civic education, emphasizing a comprehensive approach that includes biological, emotional, and social aspects, with a focus on the concept of intimate citizenship. The thesis compares curricula from selected countries (France, the United Kingdom, and Poland) with the Czech Framework Educational Program in terms of complexity, specificity, and practical focus of outcomes. Additionally, it examines how sexual education topics are addressed in selected textbooks and workbooks, comparing them with key documents. Furthermore, it describes the current state of sexual education in Czech lower secondary and high schools. Based on the findings, the thesis proposes activities aligned with international methodological recommendations, aiming to fulfill the vision of comprehensive sexual education. Key words: intimate citizenship, comprehensive sexual education, framework educational program, lower secondary school | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |