Zobrazit minimální záznam

Concept of intimate citizenship as part of civic education at the lower secondary school
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorVohlídková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T08:15:05Z
dc.date.available2024-11-29T08:15:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193543
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Koncept intimního občanství jako součást občanské výchovy na 2. stupni základních škol si klade za cíl prostřednictvím porovnání klíčových dokumentů pro výuku sexuální výchovy, jako je Mezinárodní příručka pro výuku komplexní sexuální výchovy od Světové zdravotnické organizace či Standardy pro sexuální výchovu v Evropě, identifikovat společná témata sexuální a občanské výchovy. Vychází z komplexního pojetí výchovy, které zahrnuje biologickou, emoční a sociální stránku s důrazem na tzv. koncept intimního občanství. Práce srovnává kurikula základního vzdělávání vybraných zemí (Francie, Velké Británie a Polska) a porovnává je s českým Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání z hlediska jejich komplexity, konkrétnosti a míry praktického zaměření výstupů. Práce ukazuje zpracování témat sexuální výchovy ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech, které s klíčovými dokumenty srovnává. Zároveň popisuje současný stav výuky sexuální výchovy na českých základních a středních školách. Na základě zjištění byly navrženy vlastní aktivity odpovídající mezinárodním metodickým doporučením, které naplňují vizi komplexní sexuální výchovy. Klíčová slova: intimní občanství, komplexní sexuální výchova, rámcový vzdělávací program, 2. stupeň základní školycs_CZ
dc.description.abstractThe thesis titled The Concept of Intimate Citizenship as Part of Civic Education at the Lower Secondary School aims to compare key documents for sexual education, such as the International Technical Guidance on Sexuality Education from the WHO and the Standards for Sexual Education in Europe. It identifies common themes in sexual and civic education, emphasizing a comprehensive approach that includes biological, emotional, and social aspects, with a focus on the concept of intimate citizenship. The thesis compares curricula from selected countries (France, the United Kingdom, and Poland) with the Czech Framework Educational Program in terms of complexity, specificity, and practical focus of outcomes. Additionally, it examines how sexual education topics are addressed in selected textbooks and workbooks, comparing them with key documents. Furthermore, it describes the current state of sexual education in Czech lower secondary and high schools. Based on the findings, the thesis proposes activities aligned with international methodological recommendations, aiming to fulfill the vision of comprehensive sexual education. Key words: intimate citizenship, comprehensive sexual education, framework educational program, lower secondary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintimate citizenshipen_US
dc.subjectcomprehensive sexual educationen_US
dc.subjectframework educational programen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjectintimní občanstvícs_CZ
dc.subjectkomplexní sexuální výchovacs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.titleKoncept intimního občanství jako součást občanského vzdělávání na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271447
dc.title.translatedConcept of intimate citizenship as part of civic education at the lower secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeLánský, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Koncept intimního občanství jako součást občanské výchovy na 2. stupni základních škol si klade za cíl prostřednictvím porovnání klíčových dokumentů pro výuku sexuální výchovy, jako je Mezinárodní příručka pro výuku komplexní sexuální výchovy od Světové zdravotnické organizace či Standardy pro sexuální výchovu v Evropě, identifikovat společná témata sexuální a občanské výchovy. Vychází z komplexního pojetí výchovy, které zahrnuje biologickou, emoční a sociální stránku s důrazem na tzv. koncept intimního občanství. Práce srovnává kurikula základního vzdělávání vybraných zemí (Francie, Velké Británie a Polska) a porovnává je s českým Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání z hlediska jejich komplexity, konkrétnosti a míry praktického zaměření výstupů. Práce ukazuje zpracování témat sexuální výchovy ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech, které s klíčovými dokumenty srovnává. Zároveň popisuje současný stav výuky sexuální výchovy na českých základních a středních školách. Na základě zjištění byly navrženy vlastní aktivity odpovídající mezinárodním metodickým doporučením, které naplňují vizi komplexní sexuální výchovy. Klíčová slova: intimní občanství, komplexní sexuální výchova, rámcový vzdělávací program, 2. stupeň základní školycs_CZ
uk.abstract.enThe thesis titled The Concept of Intimate Citizenship as Part of Civic Education at the Lower Secondary School aims to compare key documents for sexual education, such as the International Technical Guidance on Sexuality Education from the WHO and the Standards for Sexual Education in Europe. It identifies common themes in sexual and civic education, emphasizing a comprehensive approach that includes biological, emotional, and social aspects, with a focus on the concept of intimate citizenship. The thesis compares curricula from selected countries (France, the United Kingdom, and Poland) with the Czech Framework Educational Program in terms of complexity, specificity, and practical focus of outcomes. Additionally, it examines how sexual education topics are addressed in selected textbooks and workbooks, comparing them with key documents. Furthermore, it describes the current state of sexual education in Czech lower secondary and high schools. Based on the findings, the thesis proposes activities aligned with international methodological recommendations, aiming to fulfill the vision of comprehensive sexual education. Key words: intimate citizenship, comprehensive sexual education, framework educational program, lower secondary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV