dc.contributor.advisor | Samek, Tomáš | |
dc.creator | Pešková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T07:08:55Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T07:08:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193559 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vytvářením demokratického prostředí v českých školách. Jejím cílem je zjistit, jakým chováním přispívají studující a vyučující k jeho vytváření, a porovnat tyto poznatky z praxe s ukotvením demokracie ve strategických dokumentech českého vzdělávání. Významnou součást práce tvoří etnografická výzkumná sonda do prostředí tří pražských základních škol. Z důvodu jednoduššího vstupu do terénu se výzkumná sonda zaměřuje na demokratické prostředí v rámci žákovských parlamentů. Přichází s popisem konkrétního chování, které ovlivňuje demokratičnost vzdělávacího procesu, a se zjištěním, jak klíčová je pro demokratické prostředí role a kompetentnost vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA demokracie; demokratické prostředí; škola; kompetence; vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis explores creating a democratic environment in Czech schools. The aim is to find out, how student's and teacher's behavior contributes to that kind of environment, and to provide a comparative overview of this knowledge with strategic aims of the Czech educational system. The significant part of the thesis is represented by fieldwork in three Prague elementary schools. For easier entry into the field, the fieldwork focuses on a democratic environment in pupil parliaments. It describes concrete behavior that influences the democratic character of the educational process and discovers how crucial the role and competence of teachers are for democratic space. KEYWORDS democracy; democratic environment; school; competencies; education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | democracy | en_US |
dc.subject | democratic environment | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | competencies | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | demokracie | cs_CZ |
dc.subject | demokratické prostředí | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Demokracie v prostředí české školy: teorie a praxe | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 256882 | |
dc.title.translated | Democracy in Czech schools: theory and practice | en_US |
dc.contributor.referee | Prokschová, Daniela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Sciences for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Sciences for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá vytvářením demokratického prostředí v českých školách. Jejím cílem je zjistit, jakým chováním přispívají studující a vyučující k jeho vytváření, a porovnat tyto poznatky z praxe s ukotvením demokracie ve strategických dokumentech českého vzdělávání. Významnou součást práce tvoří etnografická výzkumná sonda do prostředí tří pražských základních škol. Z důvodu jednoduššího vstupu do terénu se výzkumná sonda zaměřuje na demokratické prostředí v rámci žákovských parlamentů. Přichází s popisem konkrétního chování, které ovlivňuje demokratičnost vzdělávacího procesu, a se zjištěním, jak klíčová je pro demokratické prostředí role a kompetentnost vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA demokracie; demokratické prostředí; škola; kompetence; vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis explores creating a democratic environment in Czech schools. The aim is to find out, how student's and teacher's behavior contributes to that kind of environment, and to provide a comparative overview of this knowledge with strategic aims of the Czech educational system. The significant part of the thesis is represented by fieldwork in three Prague elementary schools. For easier entry into the field, the fieldwork focuses on a democratic environment in pupil parliaments. It describes concrete behavior that influences the democratic character of the educational process and discovers how crucial the role and competence of teachers are for democratic space. KEYWORDS democracy; democratic environment; school; competencies; education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |