Zobrazit minimální záznam

Democracy in Czech schools: theory and practice
dc.contributor.advisorSamek, Tomáš
dc.creatorPešková, Aneta
dc.date.accessioned2024-10-01T07:08:55Z
dc.date.available2024-10-01T07:08:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193559
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vytvářením demokratického prostředí v českých školách. Jejím cílem je zjistit, jakým chováním přispívají studující a vyučující k jeho vytváření, a porovnat tyto poznatky z praxe s ukotvením demokracie ve strategických dokumentech českého vzdělávání. Významnou součást práce tvoří etnografická výzkumná sonda do prostředí tří pražských základních škol. Z důvodu jednoduššího vstupu do terénu se výzkumná sonda zaměřuje na demokratické prostředí v rámci žákovských parlamentů. Přichází s popisem konkrétního chování, které ovlivňuje demokratičnost vzdělávacího procesu, a se zjištěním, jak klíčová je pro demokratické prostředí role a kompetentnost vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA demokracie; demokratické prostředí; škola; kompetence; vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis explores creating a democratic environment in Czech schools. The aim is to find out, how student's and teacher's behavior contributes to that kind of environment, and to provide a comparative overview of this knowledge with strategic aims of the Czech educational system. The significant part of the thesis is represented by fieldwork in three Prague elementary schools. For easier entry into the field, the fieldwork focuses on a democratic environment in pupil parliaments. It describes concrete behavior that influences the democratic character of the educational process and discovers how crucial the role and competence of teachers are for democratic space. KEYWORDS democracy; democratic environment; school; competencies; educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdemocracyen_US
dc.subjectdemocratic environmenten_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectcompetenciesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdemokraciecs_CZ
dc.subjectdemokratické prostředícs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleDemokracie v prostředí české školy: teorie a praxecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256882
dc.title.translatedDemocracy in Czech schools: theory and practiceen_US
dc.contributor.refereeProkschová, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csZáklady společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enSocial Sciences for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vytvářením demokratického prostředí v českých školách. Jejím cílem je zjistit, jakým chováním přispívají studující a vyučující k jeho vytváření, a porovnat tyto poznatky z praxe s ukotvením demokracie ve strategických dokumentech českého vzdělávání. Významnou součást práce tvoří etnografická výzkumná sonda do prostředí tří pražských základních škol. Z důvodu jednoduššího vstupu do terénu se výzkumná sonda zaměřuje na demokratické prostředí v rámci žákovských parlamentů. Přichází s popisem konkrétního chování, které ovlivňuje demokratičnost vzdělávacího procesu, a se zjištěním, jak klíčová je pro demokratické prostředí role a kompetentnost vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA demokracie; demokratické prostředí; škola; kompetence; vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis explores creating a democratic environment in Czech schools. The aim is to find out, how student's and teacher's behavior contributes to that kind of environment, and to provide a comparative overview of this knowledge with strategic aims of the Czech educational system. The significant part of the thesis is represented by fieldwork in three Prague elementary schools. For easier entry into the field, the fieldwork focuses on a democratic environment in pupil parliaments. It describes concrete behavior that influences the democratic character of the educational process and discovers how crucial the role and competence of teachers are for democratic space. KEYWORDS democracy; democratic environment; school; competencies; educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV