Srovnání komunikačních kampaní na podporu wellbeingu a duševního zdraví nadnárodních korporací v České republice a zahraničí
Comparison of communication campaigns promoting wellbeing and mental health of multinational corporatiions in the Czech Republic and abroad
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193586Identifikátory
SIS: 269930
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schneiderová, Soňa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Duševní zdraví, wellbeing, sociální odpovědnost, CSR, srovnání, korporaceKlíčová slova (anglicky)
Mental health, wellbeing, social responsibility, CSR, comparison, corporateTato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci korporací v oblasti duševního zdraví a wellbeingu a její následné srovnání mezi Českou republikou a vybranými zeměmi v zahraničí. Cílem práce je porovnat komunikaci v ČR a zahraničí v případě stejných firem. Práce v úvodu teoretické části popisuje důležitost a aktuálnost témata duševního zdraví, a proč je důležité, aby se mu firmy věnovaly. Poté se věnuje sociálnímu marketingu, vysvětluje pojmy CSR a ESG, a popisuje korporátní komunikaci. Praktická část bakalářské práce je analýza komunikace tří korporátních společností, přičemž u každé firmy proběhlo srovnání mezi českou a zahraniční komunikací. V této části se pomocí analýzy tiskových materiálů, příspěvků na sociálních sítích, a rozhovorů se zástupci vybraných firem, srovnává přístup a obsah komunikace v tématu wellbeingu a duševního zdraví.
This bachelor thesis focuses on the communication of mental health and wellbeing of corporations and its further comparison between the Czech Republic and selected countries abroad. This thesis compares communication in the Czech Republic and abroad for the same companies. The theoretical part of the thesis describes the importance and relevance of the topic of mental health and why companies need to address it. It then focuses on social marketing, explains the concepts of CSR and ESG, and describes corporate communication. The practical part of the bachelor's thesis is an analysis of the communication of three corporate companies, with a comparison between Czech and foreign communication for each company. This part compares the approach and content of communication on wellbeing and mental health using press materials, social media posts, and interviews with representatives of the selected companies.