Porovnání a analýza marketingové komunikace elektromobilů Škoda AUTO a Mercedes -Benz
Comparison and analysis of marketing communication of Electric vehicles of Škoda AUTO and Mercedes-Benz
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193613Identifikátory
SIS: 263951
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Elektromobilita, marketingová komunikace, Škoda Auto, Mercedes-Benz, deskriptivní analýza, komparace, percepceKlíčová slova (anglicky)
Electromobility, marketing communication, Skoda Auto, Mercedes-Benz, descriptive analysis, comparison, perceptionElektromobilita je v dnešní době velkým tématem, kterému se v celospolečenské diskuzi nelze vyhnout. Klíčovým prvkem elektromobility je nepochybně její marketing, jelikož je to právě marketing, který téma elektromobilů přináší do povědomí široké veřejnosti. Bakalářská práce se zaměřuje na způsob, jakým provádí marketingovou komunikaci elektromobilů dvě odlišné značky a to Mercedes-Benz z prémiového segmentu a Škoda Auto ze segmentu masového. Marketingová komunikace těchto dvou automobilek je v práci podrobena deskriptivní a komparativní analýze. Analýza byla provedena na jednotlivých kampaních na elektrické vozy. V další části práce bylo zjišťováno, jak je odlišná marketingová komunikace a strategie automobilek přijímána cílovou skupinou. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že se komunikace masové a prémiové značky u elektromobilů zásadně liší, ale přesto nadále zastává některé společné hodnoty a to například udržitelnost. V kvantitativním výzkumu pak bylo zjištěno, že se u respondentů neliší vnímaná míra přesvědčivosti marketingové komunikace ke koupi vozidla. Odlišovala se však míra oblíbenosti značky a zaujetí komunikací ze strany Mercedes-Benz. U Škody Auto měli naopak respondenti větší míru znalosti a retence jejich marketingové komunikace, ale samotný marketing byl hůře přijat.
Electromobility is a big topic in today's society-wide debate. The marketing of electromobility is undoubtedly a key element of it, as it is marketing that brings the topic of electric vehicles to the attention of the general public. The bachelor thesis focuses on the way in which two different brands, namely Mercedes-Benz from the premium segment and Skoda Auto from the mass segment, carry out the marketing communication of electric vehicles. The marketing communication of these two automotive brands is subjected to descriptive and comparative analysis in the thesis. The analysis has been carried out on individual electric car campaigns. In the next part of the thesis, it was investigated how the different marketing communication and strategy of the car companies is accepted by the target group. From the research conducted, it was found that the mass and premium brand communication for electric cars is fundamentally different, yet still upholds some common values, namely sustainability. The quantitative research then found that respondents did not differ in the perceived level of persuasiveness of marketing communications to purchase a vehicle. However, there were differences in the level of brand likeability and engagement with Mercedes-Benz communications. For Skoda Auto, on the other hand,...