Zobrazit minimální záznam

Country of Origin effect of Chinese fast fashion products and its impact on Generation Z in the Czech Republic
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorFingerová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-10-01T07:21:05Z
dc.date.available2024-10-01T07:21:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193615
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá efektem země původu (country of origin) produktů čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivem na spotřebitelské chování generace Z v České republice. Hlavním cílem je zkoumat, jak značka "Made in China" ovlivňuje rozhodování mladých českých spotřebitelů při nákupu módního oblečení. Teoretická část práce se především zaměřuje na definici a vývoj konceptu COO a jeho efektu, analýzu současného stavu čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivu na životní prostředí a pracovní podmínky. Praktická část využívá polostrukturované rozhovory s členy generace Z v České republice, aby zjistila jejich názory a postoje k čínským fast fashion značkám, jako jsou Shein a Temu. Výsledky výzkumu ukazují, že i když zástupci Generace Z si jsou vědomi environmentálních a etických dopadů fast fashion průmyslu, nízká cena a dostupnost produktů často převažují nad etickými úvahami.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the country-of-origin effect of Chinese fast fashion products and its influence on the consumer behaviour of Generation Z in the Czech Republic. The main objective is to study how the "Made in China" brand influences the decision-making of young Czech consumers when buying fashionable clothing. The theoretical part of the thesis mainly focuses on the definition and development of the COO concept and its effect, analysis of the current state of the Chinese fast fashion industry and its impact on the environment and working conditions. The practical part uses semi-structured interviews with members of Generation Z in the Czech Republic to find out their opinions and attitudes towards Chinese fast fashion brands such as Shein and Temu. The research results show that although members of Generation Z are aware of the environmental and ethical impacts of the fast fashion industry, low price and product availability often outweigh ethical considerations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCountry of originen_US
dc.subjectChinese fast fashionen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectSheinen_US
dc.subjectTemuen_US
dc.subjectnation brandingen_US
dc.subjectZemě původucs_CZ
dc.subjectčínský fast fashioncs_CZ
dc.subjectGenerace Zcs_CZ
dc.subjectSheincs_CZ
dc.subjectTemucs_CZ
dc.subjectnárodní brandingcs_CZ
dc.titleCountry of Origin efekt produktů čínského fast fashion průmyslu a jeho vliv na generaci Z v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263894
dc.title.translatedCountry of Origin effect of Chinese fast fashion products and its impact on Generation Z in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMoravcová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá efektem země původu (country of origin) produktů čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivem na spotřebitelské chování generace Z v České republice. Hlavním cílem je zkoumat, jak značka "Made in China" ovlivňuje rozhodování mladých českých spotřebitelů při nákupu módního oblečení. Teoretická část práce se především zaměřuje na definici a vývoj konceptu COO a jeho efektu, analýzu současného stavu čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivu na životní prostředí a pracovní podmínky. Praktická část využívá polostrukturované rozhovory s členy generace Z v České republice, aby zjistila jejich názory a postoje k čínským fast fashion značkám, jako jsou Shein a Temu. Výsledky výzkumu ukazují, že i když zástupci Generace Z si jsou vědomi environmentálních a etických dopadů fast fashion průmyslu, nízká cena a dostupnost produktů často převažují nad etickými úvahami.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the country-of-origin effect of Chinese fast fashion products and its influence on the consumer behaviour of Generation Z in the Czech Republic. The main objective is to study how the "Made in China" brand influences the decision-making of young Czech consumers when buying fashionable clothing. The theoretical part of the thesis mainly focuses on the definition and development of the COO concept and its effect, analysis of the current state of the Chinese fast fashion industry and its impact on the environment and working conditions. The practical part uses semi-structured interviews with members of Generation Z in the Czech Republic to find out their opinions and attitudes towards Chinese fast fashion brands such as Shein and Temu. The research results show that although members of Generation Z are aware of the environmental and ethical impacts of the fast fashion industry, low price and product availability often outweigh ethical considerations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV