Výuka žáků s podpůrnými opatřeními 3. stupně a více v běžné základní škole
Education of pupils with support measures of the 3rd grade and more in a regular primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193657Identifikátory
SIS: 246954
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
poruchy autistického spektra, ADHD, specifické poruchy učení, vzdělávání, podpůrná opatření, IVPKlíčová slova (anglicky)
autism spectrum disorders, ADHD, specific learning disabilities, education, support measures, individual educational planDiplomová práce se zabývá výukou dětí s podpůrnými opatřeními 3. stupně a více v běžné základní škole a dělí se na dvě části. Teoretická část je věnována pojmu autismus jeho definici, historii, etiologii, triádě problémových partií, nespecifických variabilních rysů, vzdělávání a tvorba IVP. Dále pojmům jako je ADHD a SPU, jejich definice, historie, příčiny, diagnostika, vzdělávání a tvorba IVP. Praktická část představuje čtyři vybrané žáky s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich kazuistiky, individuální výukové plány, změny v průběhu celého školního roku a rozhovory s jejich asistenty pedagoga a vyučujícími. Další dílčí výzkum je zaměřen na dotazování pedagogických pracovníků na problematiku vzdělávání dětí s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich metody práce, spolupráci s asistenty pedagoga, speciálním pedagogy a možná úskalí tohoto vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, ADHD, SPU, vzdělávání, podpůrná opatření, IVP
The diploma thesis deals with the teaching of children with support measures of the 3rd grade and above in a regular elementary school and is divided into two parts. The theoretical part is dedicated to the concept of autism, its definition, history, etiology, triad of problem parts, non-specific variable features, education and creation of IVP. Furthermore, concepts such as ADHD and SPU, their definitions, history, causes, diagnosis, education and IVP creation. The practical part presents four selected pupils with 3rd and 4th grade support measures, their case studies, individual lesson plans, changes during the entire school year and interviews with their teaching assistants and teachers. Another part of the research is focused on interviewing teaching staff. On the issue of education of children with support measures of level 3 and above, their work methods, cooperation with teacher assistants, special educators and possible pitfalls of this education. KEYWORDS autism spectrum disorders, ADHD, SPU, education, support measures, IE