Zobrazit minimální záznam

Education of pupils with support measures of the 3rd grade and more in a regular primary school
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorVacková, Denisa
dc.date.accessioned2024-10-03T06:29:11Z
dc.date.available2024-10-03T06:29:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193657
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výukou dětí s podpůrnými opatřeními 3. stupně a více v běžné základní škole a dělí se na dvě části. Teoretická část je věnována pojmu autismus jeho definici, historii, etiologii, triádě problémových partií, nespecifických variabilních rysů, vzdělávání a tvorba IVP. Dále pojmům jako je ADHD a SPU, jejich definice, historie, příčiny, diagnostika, vzdělávání a tvorba IVP. Praktická část představuje čtyři vybrané žáky s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich kazuistiky, individuální výukové plány, změny v průběhu celého školního roku a rozhovory s jejich asistenty pedagoga a vyučujícími. Další dílčí výzkum je zaměřen na dotazování pedagogických pracovníků na problematiku vzdělávání dětí s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich metody práce, spolupráci s asistenty pedagoga, speciálním pedagogy a možná úskalí tohoto vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, ADHD, SPU, vzdělávání, podpůrná opatření, IVPcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the teaching of children with support measures of the 3rd grade and above in a regular elementary school and is divided into two parts. The theoretical part is dedicated to the concept of autism, its definition, history, etiology, triad of problem parts, non-specific variable features, education and creation of IVP. Furthermore, concepts such as ADHD and SPU, their definitions, history, causes, diagnosis, education and IVP creation. The practical part presents four selected pupils with 3rd and 4th grade support measures, their case studies, individual lesson plans, changes during the entire school year and interviews with their teaching assistants and teachers. Another part of the research is focused on interviewing teaching staff. On the issue of education of children with support measures of level 3 and above, their work methods, cooperation with teacher assistants, special educators and possible pitfalls of this education. KEYWORDS autism spectrum disorders, ADHD, SPU, education, support measures, IEen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectindividual educational planen_US
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectIVPcs_CZ
dc.titleVýuka žáků s podpůrnými opatřeními 3. stupně a více v běžné základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246954
dc.title.translatedEducation of pupils with support measures of the 3rd grade and more in a regular primary schoolen_US
dc.contributor.refereeRichterová, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výukou dětí s podpůrnými opatřeními 3. stupně a více v běžné základní škole a dělí se na dvě části. Teoretická část je věnována pojmu autismus jeho definici, historii, etiologii, triádě problémových partií, nespecifických variabilních rysů, vzdělávání a tvorba IVP. Dále pojmům jako je ADHD a SPU, jejich definice, historie, příčiny, diagnostika, vzdělávání a tvorba IVP. Praktická část představuje čtyři vybrané žáky s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich kazuistiky, individuální výukové plány, změny v průběhu celého školního roku a rozhovory s jejich asistenty pedagoga a vyučujícími. Další dílčí výzkum je zaměřen na dotazování pedagogických pracovníků na problematiku vzdělávání dětí s podpůrnými opatřeními třetího stupně a více, jejich metody práce, spolupráci s asistenty pedagoga, speciálním pedagogy a možná úskalí tohoto vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, ADHD, SPU, vzdělávání, podpůrná opatření, IVPcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the teaching of children with support measures of the 3rd grade and above in a regular elementary school and is divided into two parts. The theoretical part is dedicated to the concept of autism, its definition, history, etiology, triad of problem parts, non-specific variable features, education and creation of IVP. Furthermore, concepts such as ADHD and SPU, their definitions, history, causes, diagnosis, education and IVP creation. The practical part presents four selected pupils with 3rd and 4th grade support measures, their case studies, individual lesson plans, changes during the entire school year and interviews with their teaching assistants and teachers. Another part of the research is focused on interviewing teaching staff. On the issue of education of children with support measures of level 3 and above, their work methods, cooperation with teacher assistants, special educators and possible pitfalls of this education. KEYWORDS autism spectrum disorders, ADHD, SPU, education, support measures, IEen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV