Zobrazit minimální záznam

The knowledge of secondary school students about the harmful effects of consuming energy drinks in selected schools.
dc.contributor.advisorThorovská, Alena
dc.creatorJirků, Zuzana
dc.date.accessioned2024-10-03T06:32:39Z
dc.date.available2024-10-03T06:32:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193670
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá problematikou konzumace energetických nápojů u žáků 2. stupně vybraných základních škol. Teoretická část práce popisuje samotný pojem energetický nápoj a zaměřuje se na jeho jednotlivé složky. Zabývá se negativními dopady energetických nápojů na dětský organismus a popisuje závislostní chování u dospívajících. Popisuje spotřebitelské chování spojené spolu s konzumací těchto nápojů. V praktické části je zpracováno dotazníkové šetření u žáků na 2. stupni, rozhovory s metodiky prevence a analýza školních řádů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou znalosti žáků škol se zákazem konzumace energetických nápojů ve školním řádu vyšší než u žáků škol, které uvedený zákaz ve školním řádu nemají. Výsledky výzkumu ukázaly, že žáci škol se zákazem konzumace energetických nápojů mají skutečně vyšší povědomí o rizicích spojených s těmito nápoji. Z rozhovorů s metodiky prevence vyplynulo, že kombinace zákazů a edukativních programů je efektivní v prevenci konzumace energetických nápojů. Analýza školních řádů odhalila, že pouze malý počet škol má tento zákaz explicitně uvedený. Závěr práce poskytuje doporučení školám, jak zapojit nástroje primární a sekundární prevence ihned po zavedení zákazu konzumace energetických nápojů do školního řádu, aby dále zvýšily znalosti žáků a...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis addresses the issue of energy drink consumption among second- level primary school students. The theoretical part of the thesis describes the concept of energy drinks and focuses on their individual components. It examines the negative impacts of energy drinks on the child's body and describes addictive behavior in adolescents. It also discusses consumer behavior associated with the consumption of these drinks. In the practical part, a survey among second-level students, interviews with prevention specialists, and an analysis of school regulations were conducted. The main goal of the thesis is to determine whether the knowledge of students at schools with a ban on the consumption of energy drinks in their regulations is higher than that of students at schools without such a ban. The research results showed that students at schools with a ban on the consumption of energy drinks have indeed higher awareness of the risks associated with these beverages. Interviews with prevention specialists revealed that the combination of bans and educational programs is effective in preventing the consumption of energy drinks. The analysis of school regulations revealed that only a small number of schools have this ban explicitly stated. In conclusion, the thesis provides recommendations to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectenergy drinksen_US
dc.subjectaddictionen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectharmfulnessen_US
dc.subjectconsumingen_US
dc.subjectschool rulesen_US
dc.subjectenergetické nápojecs_CZ
dc.subjectzávislostcs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectškodlivostcs_CZ
dc.subjectkonzumacecs_CZ
dc.subjectškolní řádcs_CZ
dc.titleZnalosti žáků 2. stupně na vybraných školách o škodlivosti konzumace energetických nápojůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268521
dc.title.translatedThe knowledge of secondary school students about the harmful effects of consuming energy drinks in selected schools.en_US
dc.contributor.refereeKočí, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá problematikou konzumace energetických nápojů u žáků 2. stupně vybraných základních škol. Teoretická část práce popisuje samotný pojem energetický nápoj a zaměřuje se na jeho jednotlivé složky. Zabývá se negativními dopady energetických nápojů na dětský organismus a popisuje závislostní chování u dospívajících. Popisuje spotřebitelské chování spojené spolu s konzumací těchto nápojů. V praktické části je zpracováno dotazníkové šetření u žáků na 2. stupni, rozhovory s metodiky prevence a analýza školních řádů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou znalosti žáků škol se zákazem konzumace energetických nápojů ve školním řádu vyšší než u žáků škol, které uvedený zákaz ve školním řádu nemají. Výsledky výzkumu ukázaly, že žáci škol se zákazem konzumace energetických nápojů mají skutečně vyšší povědomí o rizicích spojených s těmito nápoji. Z rozhovorů s metodiky prevence vyplynulo, že kombinace zákazů a edukativních programů je efektivní v prevenci konzumace energetických nápojů. Analýza školních řádů odhalila, že pouze malý počet škol má tento zákaz explicitně uvedený. Závěr práce poskytuje doporučení školám, jak zapojit nástroje primární a sekundární prevence ihned po zavedení zákazu konzumace energetických nápojů do školního řádu, aby dále zvýšily znalosti žáků a...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis addresses the issue of energy drink consumption among second- level primary school students. The theoretical part of the thesis describes the concept of energy drinks and focuses on their individual components. It examines the negative impacts of energy drinks on the child's body and describes addictive behavior in adolescents. It also discusses consumer behavior associated with the consumption of these drinks. In the practical part, a survey among second-level students, interviews with prevention specialists, and an analysis of school regulations were conducted. The main goal of the thesis is to determine whether the knowledge of students at schools with a ban on the consumption of energy drinks in their regulations is higher than that of students at schools without such a ban. The research results showed that students at schools with a ban on the consumption of energy drinks have indeed higher awareness of the risks associated with these beverages. Interviews with prevention specialists revealed that the combination of bans and educational programs is effective in preventing the consumption of energy drinks. The analysis of school regulations revealed that only a small number of schools have this ban explicitly stated. In conclusion, the thesis provides recommendations to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV