Podpora vychovatele při adaptaci žáka na život v domově mládeže
Educator support during a studen't transition to life in youth accommodation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193774Identifikátory
SIS: 258980
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
adaptace|adolescence|domov mládeže|kazuistika|vychovatelKlíčová slova (anglicky)
adaption|adolescence|youth accommodation|case report|educatorTato práce se zaměřuje na význam podpory v procesu adaptace, zásadní faktory ovlivňující adaptaci a přináší návrhy pro efektivní podporu vychovatelů. Teoretická část popisuje čtyři hlavní kapitoly, které pojednávají o základních tématech adolescence, domova mládeže, osobnosti vychovatele a různé možnosti adaptace. V empirické části je popsáno výzkumné šetření, konkrétně se jedná o kvalitativní strategii. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat různé metody, jež je možné v praxi využít pro úspěšnou a efektivní adaptaci žáků na domov mládeže a poskytnout doporučení, jak mohou vychovatelé těmto žákům, co nejlépe pomoci. Pro sběr dat je využito rozhovorů, případové studie a pozorování, jež umožňují detailněji porozumět individuálním zkušenostem vychovatelů a žáků ve vztahu procesu adaptace.
This thesis focuses on the importance of support in the adaptation process, the key factors influencing adaptation and brings suggestions for effective support of educators. The theoretical part describes four main chapters that deal with the basic topics of adolescence, youth home, personality of the educator and various possibilities of adaptation. The empirical part describes the research survey, specifically the qualitative strategy. The aim of the research is to explore various methods that can be used in practice for successful and effective adaptation of pupils to the youth home and to provide recommendations on how educators can best help these pupils. Interviews, case studies and observations are used to collect data, which allow a more detailed understanding of the individual experiences of educators and pupils in relation to the adaptation process.