Zobrazit minimální záznam

Educator support during a studen't transition to life in youth accommodation
dc.contributor.advisorKlapálková, Veronika
dc.creatorHlávková, Kamila
dc.date.accessioned2024-10-03T07:55:56Z
dc.date.available2024-10-03T07:55:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193774
dc.description.abstractThis thesis focuses on the importance of support in the adaptation process, the key factors influencing adaptation and brings suggestions for effective support of educators. The theoretical part describes four main chapters that deal with the basic topics of adolescence, youth home, personality of the educator and various possibilities of adaptation. The empirical part describes the research survey, specifically the qualitative strategy. The aim of the research is to explore various methods that can be used in practice for successful and effective adaptation of pupils to the youth home and to provide recommendations on how educators can best help these pupils. Interviews, case studies and observations are used to collect data, which allow a more detailed understanding of the individual experiences of educators and pupils in relation to the adaptation process.en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na význam podpory v procesu adaptace, zásadní faktory ovlivňující adaptaci a přináší návrhy pro efektivní podporu vychovatelů. Teoretická část popisuje čtyři hlavní kapitoly, které pojednávají o základních tématech adolescence, domova mládeže, osobnosti vychovatele a různé možnosti adaptace. V empirické části je popsáno výzkumné šetření, konkrétně se jedná o kvalitativní strategii. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat různé metody, jež je možné v praxi využít pro úspěšnou a efektivní adaptaci žáků na domov mládeže a poskytnout doporučení, jak mohou vychovatelé těmto žákům, co nejlépe pomoci. Pro sběr dat je využito rozhovorů, případové studie a pozorování, jež umožňují detailněji porozumět individuálním zkušenostem vychovatelů a žáků ve vztahu procesu adaptace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadaption|adolescence|youth accommodation|case report|educatoren_US
dc.subjectadaptace|adolescence|domov mládeže|kazuistika|vychovatelcs_CZ
dc.titlePodpora vychovatele při adaptaci žáka na život v domově mládežecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258980
dc.title.translatedEducator support during a studen't transition to life in youth accommodationen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na význam podpory v procesu adaptace, zásadní faktory ovlivňující adaptaci a přináší návrhy pro efektivní podporu vychovatelů. Teoretická část popisuje čtyři hlavní kapitoly, které pojednávají o základních tématech adolescence, domova mládeže, osobnosti vychovatele a různé možnosti adaptace. V empirické části je popsáno výzkumné šetření, konkrétně se jedná o kvalitativní strategii. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat různé metody, jež je možné v praxi využít pro úspěšnou a efektivní adaptaci žáků na domov mládeže a poskytnout doporučení, jak mohou vychovatelé těmto žákům, co nejlépe pomoci. Pro sběr dat je využito rozhovorů, případové studie a pozorování, jež umožňují detailněji porozumět individuálním zkušenostem vychovatelů a žáků ve vztahu procesu adaptace.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the importance of support in the adaptation process, the key factors influencing adaptation and brings suggestions for effective support of educators. The theoretical part describes four main chapters that deal with the basic topics of adolescence, youth home, personality of the educator and various possibilities of adaptation. The empirical part describes the research survey, specifically the qualitative strategy. The aim of the research is to explore various methods that can be used in practice for successful and effective adaptation of pupils to the youth home and to provide recommendations on how educators can best help these pupils. Interviews, case studies and observations are used to collect data, which allow a more detailed understanding of the individual experiences of educators and pupils in relation to the adaptation process.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV