Motivace lektorů zájmových kroužků v domech dětí a mládeže k dalšímu profesnímu vzdělávání
Motivation of Lectors of Extracurricular Activities in Youth Centers for Further Vocational Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193811Identifikátory
SIS: 260465
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vojtko, Tibor
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
11. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
volný čas|zájmové vzdělávání.|pedagog volného času|domy dětí a mládeže|další vzdělávání pedagogických pracovníků|motivace ke vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
leisure time|extracurricular education|leisure-time educator|children's and youth centers|further education for pedagogical staff|motivation for educationCílem práce je analýza motivace lektorů zájmových kroužků v domech dětí a mládeže (DDM) k jejich dalšímu profesnímu vzdělávání. V úvodu se práce zaměřuje na koncept vzdělávání ve volném čase a domy dětí a mládeže, které jako vzdělávací instituce hrají významnou roli v oblasti zájmového vzdělávání. Poté jsou blíže specifikovány požadavky na pozici pedagoga volného času a použity jsou především právní normy České republiky. Dále je v práci přiblížena tématika dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). Ke zjištění aktuálního stavu motivace a překážek ve vzdělávání pedagogických pracovníků jsou využity dostupné studie a výzkumy v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Následuje empirické šetření, které mělo za cíl analyzovat motivaci a bariéry dalšího profesního vzdělávání. Toto šetření je realizováno prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření mezi lektory a pedagogy v pražských DDM. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se motivace k dalšímu vzdělávání a identifikovat hlavní překážky, které této činnosti brání. Diplomovou práci uzavírá kapitola věnovaná diskuzi, kde budou zhodnoceny výsledky šetření a porovnány s výstupy z odborné literatury. Klíčová slova volný čas, zájmové vzdělávání, pedagog volného času, domy dětí a mládeže, další vzdělávání...
This thesis aims to analyze the motivation of instructors in extracurricular clubs at children's and youth centers (DDM) for their further professional education. The introduction focuses on the concept of leisure education and children's and youth centers, which, as educational institutions, play a significant role in extracurricular education. Subsequently, the requirements for the position of a leisure time educator are specified in more detail, primarily using the legal standards of the Czech Republic. Furthermore, the thesis delves into the topic of further education for teaching staff (DVPP). To ascertain the current state of motivation and obstacles in the education of teaching staff, available studies and research in the field of further education for teaching staff are utilized. This is followed by empirical research to analyze the motivation and barriers to further professional education. This research is conducted through a quantitative questionnaire survey among instructors and educators in Prague's DDMs. The intention is to gather as much data as possible regarding motivation for further education and to identify the main obstacles preventing this activity. The thesis concludes with a discussion chapter, where the research results are evaluated and compared with findings from the...