dc.contributor.advisor | Šerák, Michal | |
dc.creator | Minárová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:46:19Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:46:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193811 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je analýza motivace lektorů zájmových kroužků v domech dětí a mládeže (DDM) k jejich dalšímu profesnímu vzdělávání. V úvodu se práce zaměřuje na koncept vzdělávání ve volném čase a domy dětí a mládeže, které jako vzdělávací instituce hrají významnou roli v oblasti zájmového vzdělávání. Poté jsou blíže specifikovány požadavky na pozici pedagoga volného času a použity jsou především právní normy České republiky. Dále je v práci přiblížena tématika dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). Ke zjištění aktuálního stavu motivace a překážek ve vzdělávání pedagogických pracovníků jsou využity dostupné studie a výzkumy v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Následuje empirické šetření, které mělo za cíl analyzovat motivaci a bariéry dalšího profesního vzdělávání. Toto šetření je realizováno prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření mezi lektory a pedagogy v pražských DDM. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se motivace k dalšímu vzdělávání a identifikovat hlavní překážky, které této činnosti brání. Diplomovou práci uzavírá kapitola věnovaná diskuzi, kde budou zhodnoceny výsledky šetření a porovnány s výstupy z odborné literatury. Klíčová slova volný čas, zájmové vzdělávání, pedagog volného času, domy dětí a mládeže, další vzdělávání... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis aims to analyze the motivation of instructors in extracurricular clubs at children's and youth centers (DDM) for their further professional education. The introduction focuses on the concept of leisure education and children's and youth centers, which, as educational institutions, play a significant role in extracurricular education. Subsequently, the requirements for the position of a leisure time educator are specified in more detail, primarily using the legal standards of the Czech Republic. Furthermore, the thesis delves into the topic of further education for teaching staff (DVPP). To ascertain the current state of motivation and obstacles in the education of teaching staff, available studies and research in the field of further education for teaching staff are utilized. This is followed by empirical research to analyze the motivation and barriers to further professional education. This research is conducted through a quantitative questionnaire survey among instructors and educators in Prague's DDMs. The intention is to gather as much data as possible regarding motivation for further education and to identify the main obstacles preventing this activity. The thesis concludes with a discussion chapter, where the research results are evaluated and compared with findings from the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | leisure time|extracurricular education|leisure-time educator|children's and youth centers|further education for pedagogical staff|motivation for education | en_US |
dc.subject | volný čas|zájmové vzdělávání.|pedagog volného času|domy dětí a mládeže|další vzdělávání pedagogických pracovníků|motivace ke vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Motivace lektorů zájmových kroužků v domech dětí a mládeže k dalšímu profesnímu vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-11 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 260465 | |
dc.title.translated | Motivation of Lectors of Extracurricular Activities in Youth Centers for Further Vocational Education | en_US |
dc.contributor.referee | Vojtko, Tibor | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je analýza motivace lektorů zájmových kroužků v domech dětí a mládeže (DDM) k jejich dalšímu profesnímu vzdělávání. V úvodu se práce zaměřuje na koncept vzdělávání ve volném čase a domy dětí a mládeže, které jako vzdělávací instituce hrají významnou roli v oblasti zájmového vzdělávání. Poté jsou blíže specifikovány požadavky na pozici pedagoga volného času a použity jsou především právní normy České republiky. Dále je v práci přiblížena tématika dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). Ke zjištění aktuálního stavu motivace a překážek ve vzdělávání pedagogických pracovníků jsou využity dostupné studie a výzkumy v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Následuje empirické šetření, které mělo za cíl analyzovat motivaci a bariéry dalšího profesního vzdělávání. Toto šetření je realizováno prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření mezi lektory a pedagogy v pražských DDM. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se motivace k dalšímu vzdělávání a identifikovat hlavní překážky, které této činnosti brání. Diplomovou práci uzavírá kapitola věnovaná diskuzi, kde budou zhodnoceny výsledky šetření a porovnány s výstupy z odborné literatury. Klíčová slova volný čas, zájmové vzdělávání, pedagog volného času, domy dětí a mládeže, další vzdělávání... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis aims to analyze the motivation of instructors in extracurricular clubs at children's and youth centers (DDM) for their further professional education. The introduction focuses on the concept of leisure education and children's and youth centers, which, as educational institutions, play a significant role in extracurricular education. Subsequently, the requirements for the position of a leisure time educator are specified in more detail, primarily using the legal standards of the Czech Republic. Furthermore, the thesis delves into the topic of further education for teaching staff (DVPP). To ascertain the current state of motivation and obstacles in the education of teaching staff, available studies and research in the field of further education for teaching staff are utilized. This is followed by empirical research to analyze the motivation and barriers to further professional education. This research is conducted through a quantitative questionnaire survey among instructors and educators in Prague's DDMs. The intention is to gather as much data as possible regarding motivation for further education and to identify the main obstacles preventing this activity. The thesis concludes with a discussion chapter, where the research results are evaluated and compared with findings from the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |