Geneze edukačního modelu v regionálním muzeu umění
The Genesis of the Educational Model in the Regional Art Museum
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193815Identifikátory
SIS: 271259
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kafková, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Galerijní a muzejní edukace, regionální muzeum, edukační strategie, vzdělávací potenciál, cílové skupiny, kvalita programů, kompetence edukátorů*rekKlíčová slova (anglicky)
Gallery and museum education, regional museum, educational strategy, educational potential, target groups, quality of programmes, competences of educatorsDiplomová práce si klade za cíl představit a kriticky nahlédnout konkrétní muzejní instituci (Muzeum umění a designu Benešov) a její vzdělávací potenciál.V rámci teoretické části práce zkoumám v širším kontextu současné galerijní a muzejní edukace specifika regionálního charakteru výstavní instituce a práci s jejími cílovými skupinami. Těžiště práce spočívá v rozboru autorského tvůrčího procesu vývoje edukačních programů vzhledem k filosofii instituce a v průzkumu potřebných kompetencí edukátorů*rek. Realizace práce je podložena metodami kvalitativního výzkumu (akční výzkum, dotazníkové šetření ad.).
The thesis aims to present and critically look at a specific museum institution (the Benešov Museum of Art and Design) and its educational potential. In the theoretical part of the thesis I examine the specifics of the regional character of the museum institutionand the work with its target groups in the broader context of contemporary gallery and museum education. The focus of the thesis lies in the analysis of the creative process of developing educational programmes in relation to the philosophy of the institution and in the exploration of the necessary competences of educators. The implementation of the work is supported by qualitative research methods (action research, questionnaire survey, etc.).