Zobrazit minimální záznam

German music as an element of cultural mediation in the teaching of German as a foreign language
Německá hudba jako prvek zprostředkovávání kultury ve vyučování němčiny jakožto cizího jazyka
dc.contributor.advisorHejhalová, Věra
dc.creatorČáslavková, Anežka
dc.date.accessioned2024-10-03T08:15:22Z
dc.date.available2024-10-03T08:15:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193858
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese...cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGerman as a foreign language|didactics of German|music|German culture|German music sceneen_US
dc.subjectněmčina jako cizí jazyk|didaktika němčiny|hudba|německá kultura|německá hudební scénacs_CZ
dc.titleDeutsche Musik als Mittel der Kulturvermittlung im Unterricht Deutsch als Fremdsprachede_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257246
dc.title.translatedGerman music as an element of cultural mediation in the teaching of German as a foreign languageen_US
dc.title.translatedNěmecká hudba jako prvek zprostředkovávání kultury ve vyučování němčiny jakožto cizího jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeMaurach, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGermánská a severoevropská studia: Germanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGermanic and North European Studies: German Studiesen_US
thesis.degree.programGermanic and North European Studiesen_US
thesis.degree.programGermánská a severoevropská studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGermánská a severoevropská studia: Germanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGermanic and North European Studies: German Studiesen_US
uk.degree-program.csGermánská a severoevropská studiacs_CZ
uk.degree-program.enGermanic and North European Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese...cs_CZ
uk.abstract.enTato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV