dc.contributor.advisor | Hejhalová, Věra | |
dc.creator | Čáslavková, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T08:15:22Z | |
dc.date.available | 2024-10-03T08:15:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193858 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese... | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese... | cs_CZ |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | German as a foreign language|didactics of German|music|German culture|German music scene | en_US |
dc.subject | němčina jako cizí jazyk|didaktika němčiny|hudba|německá kultura|německá hudební scéna | cs_CZ |
dc.title | Deutsche Musik als Mittel der Kulturvermittlung im Unterricht Deutsch als Fremdsprache | de_DE |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 257246 | |
dc.title.translated | German music as an element of cultural mediation in the teaching of German as a foreign language | en_US |
dc.title.translated | Německá hudba jako prvek zprostředkovávání kultury ve vyučování němčiny jakožto cizího jazyka | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Maurach, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Germánská a severoevropská studia: Germanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Germanic and North European Studies: German Studies | en_US |
thesis.degree.program | Germanic and North European Studies | en_US |
thesis.degree.program | Germánská a severoevropská studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Germánská a severoevropská studia: Germanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Germanic and North European Studies: German Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Germánská a severoevropská studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Germanic and North European Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Tato bakalářská práce se zabývá využitím německé hudby jako prostředku kulturní mediace ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Hudba je univerzálním jazykem, který propojuje lidi napříč kulturami a generacemi. Německá hudební scéna nabízí širokou paletu žánrů a stylů. Každý z těchto žánrů může být efektivním nástrojem pro výuku němčiny, protože obsahuje nejen jazykové prvky, ale také kulturní a historické kontexty, které mohou obohatit výuku. Cílem této práce je ukázat, jak může hudba obohatit výuku němčiny a přispět k rozvoji interkulturních kompetencí, což je nezbytné pro úspěšnou komunikaci v multikulturním světě. Práce si jednak definuje klíčová východiska nutná pro využití hudby ve výuce, jednak obsahuje tři pracovní listy, které mohou učitelé ihned použít ve výuce, spolu s konkrétními komentáři pro integraci hudby do výuky cizího jazyka. Každý pracovní list zahrnuje vybranou německou píseň, cvičení na porozumění textu a lexikální cvičení a úkoly podporující diskusi o interkulturních tématech. Práce tedy přináší jednak obecný didaktický rámec, jednak konkrétní příklady využití hudby ve výuce jakožto prostředky pro rozvoj interkulturních kompetencí. Klíčová slova: Německojazyčná hudba, výuka cizích jazyků, kulturní mediace, interkulturní kompetence, didaktické metody. Abstract Diese... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |