Negativní kampaň jako komunikační strategie před volbami do PSP ČR 2021 a po nich
Negative campaigning as a communication strategy before and after the 2021 Czech parliamentary election
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193978Identifikátory
SIS: 263366
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Práce se zabývá negativní politickou kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a jejím cílem je zjistit, jak se vyvíjela míra negativní komunikace u tří vybraných kandidujících subjektů, mezi které se řadí hnutí ANO a koalice SPOLU a Piráti a Starostové. Práce si klade za cíl vysvětlit koncept, historii a fungování negativních kampaní a následně zjistit, zda v těchto sněmovních volbách opoziční politické strany používaly negativní kampaň častěji než strany koaliční, případně zda se po volbách a následné výměně vládních a opozičních rolí strany přizpůsobily svým novým rolím a změnily i svůj přístup k negativní kampani. Hlavní výzkumnou metodou je textová analýza příspěvků na sociální síti Facebook v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.
The thesis deals with negative political campaigning in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic and its aim is to find out how the level of negative communication developed in three selected parties and coalitions, including the ANO movement and the coalition SPOLU and Pirates and Mayors. The thesis aims to explain the concept, history and functioning of negative campaigning and then to find out whether the opposition political parties used negative campaigning more often than the coalition parties in these parliamentary elections, and whether after the elections and the subsequent change of government and opposition roles the parties adapted to their new roles and changed their approach to negative campaigning. The main research method is a textual analysis of Facebook posts combined with additional communication channels. v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.