Zobrazit minimální záznam

Negative campaigning as a communication strategy before and after the 2021 Czech parliamentary election
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorLekeš, Martin
dc.date.accessioned2024-10-04T06:54:25Z
dc.date.available2024-10-04T06:54:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193978
dc.description.abstractThe thesis deals with negative political campaigning in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic and its aim is to find out how the level of negative communication developed in three selected parties and coalitions, including the ANO movement and the coalition SPOLU and Pirates and Mayors. The thesis aims to explain the concept, history and functioning of negative campaigning and then to find out whether the opposition political parties used negative campaigning more often than the coalition parties in these parliamentary elections, and whether after the elections and the subsequent change of government and opposition roles the parties adapted to their new roles and changed their approach to negative campaigning. The main research method is a textual analysis of Facebook posts combined with additional communication channels. v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá negativní politickou kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a jejím cílem je zjistit, jak se vyvíjela míra negativní komunikace u tří vybraných kandidujících subjektů, mezi které se řadí hnutí ANO a koalice SPOLU a Piráti a Starostové. Práce si klade za cíl vysvětlit koncept, historii a fungování negativních kampaní a následně zjistit, zda v těchto sněmovních volbách opoziční politické strany používaly negativní kampaň častěji než strany koaliční, případně zda se po volbách a následné výměně vládních a opozičních rolí strany přizpůsobily svým novým rolím a změnily i svůj přístup k negativní kampani. Hlavní výzkumnou metodou je textová analýza příspěvků na sociální síti Facebook v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleNegativní kampaň jako komunikační strategie před volbami do PSP ČR 2021 a po nichcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId263366
dc.title.translatedNegative campaigning as a communication strategy before and after the 2021 Czech parliamentary electionen_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá negativní politickou kampaní ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a jejím cílem je zjistit, jak se vyvíjela míra negativní komunikace u tří vybraných kandidujících subjektů, mezi které se řadí hnutí ANO a koalice SPOLU a Piráti a Starostové. Práce si klade za cíl vysvětlit koncept, historii a fungování negativních kampaní a následně zjistit, zda v těchto sněmovních volbách opoziční politické strany používaly negativní kampaň častěji než strany koaliční, případně zda se po volbách a následné výměně vládních a opozičních rolí strany přizpůsobily svým novým rolím a změnily i svůj přístup k negativní kampani. Hlavní výzkumnou metodou je textová analýza příspěvků na sociální síti Facebook v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with negative political campaigning in the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic and its aim is to find out how the level of negative communication developed in three selected parties and coalitions, including the ANO movement and the coalition SPOLU and Pirates and Mayors. The thesis aims to explain the concept, history and functioning of negative campaigning and then to find out whether the opposition political parties used negative campaigning more often than the coalition parties in these parliamentary elections, and whether after the elections and the subsequent change of government and opposition roles the parties adapted to their new roles and changed their approach to negative campaigning. The main research method is a textual analysis of Facebook posts combined with additional communication channels. v kombinaci s doplňkovými komunikačními kanály.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV