The media representation of Czech and international esport leagues
Mediální reprezentace českých a mezinárodních esportových lig
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194040Identifikátory
SIS: 269479
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houška, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
esport, videohry, obsah, online, média, reprezentaceKlíčová slova (anglicky)
esports, video games, content, online, media, representationNejvětší esportové události jsou nesrovnatelné s těmi regionálními, co se sledovanosti a příjmů týče, nicméně všechny esportové události mají mnoho společných rysů - jedním z nich je důležitost mediální reprezentace. Tato bakalářská práce si klade za cíl nastínit, jak se esportové ligy a jejich jednotlivé týmy prezentují svým divákům, a to prostřednictvím výzkumu mediálního vývoje esportu na nejvyšší úrovni a jeho následným porovnáním s vývojem na domácí scéně. Konkrétními esportovními organizacemi, které jsem si pro tuto práci vybral, jsou česká League of Legends liga Hitpoint Masters a evropská liga League of Legends EMEA Championship (LEC). V rámci výzkumu jsem vedl polostrukturované rozhovory s několika profesionálními hráči League of Legends, členy vedení a insidery, a tyto rozhovory jsem následně zpracoval pomocí tematické analýzy. Během výzkumu této práce a následné analýzy jsem zjistil, že zatímco LEC je v podstatě vzorem v mediální reprezentaci esportu, tak Hitpoint Masters výrazně zaostává kvůli nedostatku finančních prostředků, nedostatku zdrojů a především kvůli nevhodnému přístupu k mediální reprezentaci.
The biggest esports events are incomparable to the regional esports events in viewerships and revenue, however, there are many similarities that all of the esports events share - one of them being the importance of media representation. This bachelor thesis aims to outline how esports leagues and their respective teams present themselves to their audiences by researching the media-related development of esports at the highest level, and then comparing it to the domestic development. The specific esports organizations I chose for this thesis are the Czech Hitpoint Masters League of Legends league and the European League of Legends EMEA Championship (LEC). I conducted semi-structured interviews with several professional League of Legends players, management members and insiders and processed these interviews using thematic analysis. During this thesis' research and the following analysis, I found that while the LEC is essentially a role model in esports media representation, Hitpoint Masters is severely lacking behind because of the lack of funds and resources, and more importantly because of an inappropriate approach to media representation.