Zobrazit minimální záznam

Mediální reprezentace českých a mezinárodních esportových lig
dc.contributor.advisorNielsen, Daniel
dc.creatorMácha, Jonáš
dc.date.accessioned2024-10-04T07:06:34Z
dc.date.available2024-10-04T07:06:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194040
dc.description.abstractThe biggest esports events are incomparable to the regional esports events in viewerships and revenue, however, there are many similarities that all of the esports events share - one of them being the importance of media representation. This bachelor thesis aims to outline how esports leagues and their respective teams present themselves to their audiences by researching the media-related development of esports at the highest level, and then comparing it to the domestic development. The specific esports organizations I chose for this thesis are the Czech Hitpoint Masters League of Legends league and the European League of Legends EMEA Championship (LEC). I conducted semi-structured interviews with several professional League of Legends players, management members and insiders and processed these interviews using thematic analysis. During this thesis' research and the following analysis, I found that while the LEC is essentially a role model in esports media representation, Hitpoint Masters is severely lacking behind because of the lack of funds and resources, and more importantly because of an inappropriate approach to media representation.en_US
dc.description.abstractNejvětší esportové události jsou nesrovnatelné s těmi regionálními, co se sledovanosti a příjmů týče, nicméně všechny esportové události mají mnoho společných rysů - jedním z nich je důležitost mediální reprezentace. Tato bakalářská práce si klade za cíl nastínit, jak se esportové ligy a jejich jednotlivé týmy prezentují svým divákům, a to prostřednictvím výzkumu mediálního vývoje esportu na nejvyšší úrovni a jeho následným porovnáním s vývojem na domácí scéně. Konkrétními esportovními organizacemi, které jsem si pro tuto práci vybral, jsou česká League of Legends liga Hitpoint Masters a evropská liga League of Legends EMEA Championship (LEC). V rámci výzkumu jsem vedl polostrukturované rozhovory s několika profesionálními hráči League of Legends, členy vedení a insidery, a tyto rozhovory jsem následně zpracoval pomocí tematické analýzy. Během výzkumu této práce a následné analýzy jsem zjistil, že zatímco LEC je v podstatě vzorem v mediální reprezentaci esportu, tak Hitpoint Masters výrazně zaostává kvůli nedostatku finančních prostředků, nedostatku zdrojů a především kvůli nevhodnému přístupu k mediální reprezentaci.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectesportsen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectonlineen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectrepresentationen_US
dc.subjectesportcs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectobsahcs_CZ
dc.subjectonlinecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectreprezentacecs_CZ
dc.titleThe media representation of Czech and international esport leaguesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269479
dc.title.translatedMediální reprezentace českých a mezinárodních esportových ligcs_CZ
dc.contributor.refereeHouška, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNejvětší esportové události jsou nesrovnatelné s těmi regionálními, co se sledovanosti a příjmů týče, nicméně všechny esportové události mají mnoho společných rysů - jedním z nich je důležitost mediální reprezentace. Tato bakalářská práce si klade za cíl nastínit, jak se esportové ligy a jejich jednotlivé týmy prezentují svým divákům, a to prostřednictvím výzkumu mediálního vývoje esportu na nejvyšší úrovni a jeho následným porovnáním s vývojem na domácí scéně. Konkrétními esportovními organizacemi, které jsem si pro tuto práci vybral, jsou česká League of Legends liga Hitpoint Masters a evropská liga League of Legends EMEA Championship (LEC). V rámci výzkumu jsem vedl polostrukturované rozhovory s několika profesionálními hráči League of Legends, členy vedení a insidery, a tyto rozhovory jsem následně zpracoval pomocí tematické analýzy. Během výzkumu této práce a následné analýzy jsem zjistil, že zatímco LEC je v podstatě vzorem v mediální reprezentaci esportu, tak Hitpoint Masters výrazně zaostává kvůli nedostatku finančních prostředků, nedostatku zdrojů a především kvůli nevhodnému přístupu k mediální reprezentaci.cs_CZ
uk.abstract.enThe biggest esports events are incomparable to the regional esports events in viewerships and revenue, however, there are many similarities that all of the esports events share - one of them being the importance of media representation. This bachelor thesis aims to outline how esports leagues and their respective teams present themselves to their audiences by researching the media-related development of esports at the highest level, and then comparing it to the domestic development. The specific esports organizations I chose for this thesis are the Czech Hitpoint Masters League of Legends league and the European League of Legends EMEA Championship (LEC). I conducted semi-structured interviews with several professional League of Legends players, management members and insiders and processed these interviews using thematic analysis. During this thesis' research and the following analysis, I found that while the LEC is essentially a role model in esports media representation, Hitpoint Masters is severely lacking behind because of the lack of funds and resources, and more importantly because of an inappropriate approach to media representation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV