Zobrazit minimální záznam

Sharenting from the perspective of children and their parents
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorSuchanová, Anna
dc.date.accessioned2024-10-04T07:17:04Z
dc.date.available2024-10-04T07:17:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194095
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the topic of sharenting, specifically the perspectives of parents and children on this issue. Thesis is divided into a theoretical and a research part. In the first, theoretical part, the terms sharenting, social networks and digital footprint are explained. Next, the types of shared content, possible motivations of parents and different parental approaches to sharenting are discussed. Other subsections are dedicated to the positive and negative effects of sharenting, including risks and influence on relationships within the family. At the end of the theoretical part, related legal aspects are described, as well as educational campaigns on the subject of sharenting. The research part is focused on qualitative research. Using semi- structured interviews with children aged 9-12 and their parents, I tried to find out what attitudes they take towards sharenting and how they define boundaries when sharing content on social networks. The results showed that most parents do not ask their children's consent before sharing content online, but children are not bothered by this fact. However, parents are aware of some of the risks associated with sharenting and they perceive sharing through instant messaging services as safer compared to social networks like Facebook.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem sharentingu, konkrétně pak pohledem rodičů a dětí na tuto problematiku. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V první, teoretické části, jsou vysvětleny pojmy sharenting, sociální sítě či digitální stopa. Dále jsou rozebrány typy sdíleného obsahu, možné motivace rodičů a různé rodičovské přístupy k sharentingu. Další podkapitoly jsou věnovány pozitivním a negativním dopadům sharentingu, včetně rizik a vlivu na vztahy v rodině. V závěru teoretické části jsou popsány související právní aspekty a také osvětové kampaně na téma sharentingu. Výzkumná část je pak zaměřena na kvalitativní výzkum. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ve věku 9-12 let a jejich rodiči jsem se pokoušela zjistit, jaké postoje zaujímají k sharentingu a jakým způsobem si vymezují hranice při sdílení obsahu na sociálních sítích. Z výsledků bylo zjištěno, že většina rodičů se dětí neptá na souhlas před sdílením obsahu, avšak dětem tato skutečnost nevadí. Zároveň si však rodiče uvědomují některá rizika spojená se sharentingem a vnímají sdílení skrze chatovací aplikace jako bezpečnější v porovnání se sociálními sítěmi typu Facebook.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsharentingen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectparentingen_US
dc.subjectprivacyen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectsharentingcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectsoukromícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.titleSharenting z pohledu dětí a jejich rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId258439
dc.title.translatedSharenting from the perspective of children and their parentsen_US
dc.contributor.refereeŠimková, Karolína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá tématem sharentingu, konkrétně pak pohledem rodičů a dětí na tuto problematiku. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V první, teoretické části, jsou vysvětleny pojmy sharenting, sociální sítě či digitální stopa. Dále jsou rozebrány typy sdíleného obsahu, možné motivace rodičů a různé rodičovské přístupy k sharentingu. Další podkapitoly jsou věnovány pozitivním a negativním dopadům sharentingu, včetně rizik a vlivu na vztahy v rodině. V závěru teoretické části jsou popsány související právní aspekty a také osvětové kampaně na téma sharentingu. Výzkumná část je pak zaměřena na kvalitativní výzkum. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ve věku 9-12 let a jejich rodiči jsem se pokoušela zjistit, jaké postoje zaujímají k sharentingu a jakým způsobem si vymezují hranice při sdílení obsahu na sociálních sítích. Z výsledků bylo zjištěno, že většina rodičů se dětí neptá na souhlas před sdílením obsahu, avšak dětem tato skutečnost nevadí. Zároveň si však rodiče uvědomují některá rizika spojená se sharentingem a vnímají sdílení skrze chatovací aplikace jako bezpečnější v porovnání se sociálními sítěmi typu Facebook.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the topic of sharenting, specifically the perspectives of parents and children on this issue. Thesis is divided into a theoretical and a research part. In the first, theoretical part, the terms sharenting, social networks and digital footprint are explained. Next, the types of shared content, possible motivations of parents and different parental approaches to sharenting are discussed. Other subsections are dedicated to the positive and negative effects of sharenting, including risks and influence on relationships within the family. At the end of the theoretical part, related legal aspects are described, as well as educational campaigns on the subject of sharenting. The research part is focused on qualitative research. Using semi- structured interviews with children aged 9-12 and their parents, I tried to find out what attitudes they take towards sharenting and how they define boundaries when sharing content on social networks. The results showed that most parents do not ask their children's consent before sharing content online, but children are not bothered by this fact. However, parents are aware of some of the risks associated with sharenting and they perceive sharing through instant messaging services as safer compared to social networks like Facebook.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV